Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmstudio2 + Erfaring med Echo Layla 20


Slash T

Anbefalte innlegg

Hey. Mye gøy som skjer på forumet her nå anngående hjemmestudio, noe som passer meg bra.

Status: Bandet til kameratene mine og jeg skal begynne å satse på å få gjort om øvningslokalet dems til et hjemmestudio, nå som vi begynner å få noe av det viktigste i boks. Trenger litt hjelp og tips.

Vi har :

- Komplett backline til gitar, bass++ (4marshaller, div kabinett, laney kombo, ampeg bass forsterker to pearl trommesett.)

Så backline er null problem trur jeg, gitarer begyner det å bli noen av også.

- 10 mikstativer trur jeg vi har ordna

- Mikrofoner skal vi låne foreløpig.

- Vi har nettopp gjort ett røverkjøp på to multikabler 25m 12/4 kanaler på hver, så jeg kan sitte å mikse og grille samtidig ute på terassen :)

- I fjor kjøpte vi en veldig ok mixer, med nok spor++ (Behringer MX8000)

- Kommer til å bruke pc'n min med Win XP, Cakewalk Sonar 2 eller cubase, (komer til å renske opp noe på maskina, pluss kjøpe ny disc og noe ram)

- Jeg har ett Terratec Lydkort som har 8 analoge inn og ut.

Så i utgangspunktet holder det.

Det vi hadde tenkt til:

Laine opp som vanlig, mikke opp det som er å mikke opp, kjøre inn på mikseren, og bruke det som "preamp"/og "gatekryss" for monitor og kjøre ut det som skal inn på de 8 kanalene.

Ta opp, og redigere, og jalle det vi kan med lyden. Mikse.

Virker dette ok?

På musikkweb er det en som selger to Echo Layla 20 kort. Er disse gamle?

Hva er forksjellen mellom de og 24, og de nyeste som akkura har kommet? Kan jeg kjøre et slikt og terratec kortet uten at det blir tull med latency eller annet tull?

Og hvis vi får flere kanaler på pc, da kan jeg mikse hardware, er det å anbefale? (Vi kan jo prøve ut begge deler )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
- Jeg har ett Terratec Lydkort som har 8 analoge inn og ut.

Så i utgangspunktet holder det.

:? :? :? :?

Jeg er ikke noe proff men, kjøp heller noe son som M-Audio eller noe annet kjent lydkort merke, etter min erfaring er ikke noe multi produsent ett bra valg :lol:

Men det er dog min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunn deal, vi kom frem til et greit tilbud på vedvik.

Kjøpte et E-MU 1820 kort med 8 bal. inn/ut, og tillegspakke slik at vi for ytterligere 8 inn/ut.

dette pluss noen greie aktive monitorer og noe kabler for 10000. Mye mer for penga.

Echo kortet er(var) nok mye proffere enn dette. Men Layla 20 er helt utdatert i forhold til de "mindre proffe" på markedet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.