Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Starte band i Bergen?


.::GunyGuitarist::.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Jeg er ny på forumet her. Er 16, ganske snart 17 år og gitarist, har også ønsker om å bli vokalist i fremtiden, skal ta å melde meg på en del vokalkurs i tiden fremover og håper det kan hjelpe meg en god del også i og med at jeg føler at jeg har mistet min gode stemme som en gang var. Kanskje pga stemmeskifte at jeg mistet den :rolleyes:

Uansett de musikkinterreserte og som har band som jeg snakker med sier at det skal være ganske lett å finne seg band i de store byene som isåfall bergen, oslo, trondheim, ja og sikkert andre også. Å det er en ting jeg ikke tviler på.

Det som har vært problemet for meg da er at jeg er ganske inspirert av musikk pop punk, alternative rock, power pop lignende som fm static, eleventyseven og hawk nelson f.eks spiller. Er nok ikke alle som har hørt om de engang her innpå, å skulle ønske de var mye mer populær og at den musikken var mye mer populær her i norge. Tror de er ganske lite kjent her. Å også breathe carolina har jeg blitt inspirert av, men de har vel litt mer electronic musikk.

Allikevel er ønsket mitt å se om det er noen i området rundt Bergen som kunne interessere seg i å starte opp et band i deres sjanger av musikk. Det er virkelig noe jeg drømmer om og vil satse 100% om noen er med på det. Medlemmene som vil bli med må også love meg å være 100% interessert i det vi driver med.

Om dere ikke har hørt musikken til de bandene jeg nevnte ovenfor vil jeg gjerne anbefale at dere gjør det uansett om musikken faller i smak eller ikke. For det kan hjelpe meg lang vei om noen er interessert i å starte opp et slikt band.

Om dette går så finner vi sted å øve etterhvert, jeg jobber i et kulturhus der de har øvingslokaler som absolutt kan være et sted å anbefale, og hvor jeg kan snakke med sjefen min om vi kan få tid til å låne noen timer i ukedagene. dette kan vi snakkes om etterhvert.

Selv er jeg ikke noen veldig erfaren gitarist enda, men jeg øver fra 30min til 2 timer hver eneste dag.

Så det jeg er på utkikk etter er:

- 1 (2 om mulig) trommiser

- 1 Bassist

- Vokalist

Alle må være villige til å være "bakgrunnsvokalister" i låtene vi lager. Ser også i fremtiden eller om ikke vi med en gang kan få en gitarist som vokalist også, men det er vel litt værre å finne. så det kan vi ta senere om mulig.

Ser gjerne frem til at alle kan ta del i låtene vi lager, at vi skriver de sammen, men om noen vil skrive egen låt og vil bringe de inn i bandet og at vi skal spille dem og de fungerer, så fungerer nok det også veldig bra, men alt dette kan vi bli enige om når vi har startet opp.

Håper dette konseptet virker interessant og at jeg kan få en del forespørsler. Om interessert eller om det er andre ting dere lurer på skriv gjerne til meg på glenn93@hotmail.com, ser frem til flere henvendelser :rolleyes:

Endret av .::GunyGuitarist::.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Flytter til byn i August.

Så lenge jeg får gjøre det jeg vil på bassen, så kan jeg prøve meg jeg. Om du ikke har bassist til august.

Her er trådfen min.

Du er vel egentlig litt ung, men har du tenkt å prøve skikkelig på dette og har gode sanger og mulighet for at det blir en del livejobber, så henger jeg meg på.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Flytter til byn i August.

Så lenge jeg får gjøre det jeg vil på bassen, så kan jeg prøve meg jeg. Om du ikke har bassist til august.

Her er trådfen min.

Du er vel egentlig litt ung, men har du tenkt å prøve skikkelig på dette og har gode sanger og mulighet for at det blir en del livejobber, så henger jeg meg på.

Hadde virkelig ikke trodd å få svar så fort, men det høres jo helt konge ut!

Jeg er vel kanskje litt ung ja, og er ofte opptatt med andre ting i hverdagene også nå for tiden, men om jeg må kutte ut noe så skal jeg heller ofre det for bandet sin del, for dette er noe jeg virkelig vil satse på og når jeg sier det så mener jeg det. så flott at du henger deg på. Livejobber er jeg gjerne med på også.

så om jeg ikke finner en annen før august så er du velkommen! :)

Endret av .::GunyGuitarist::.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jeg var no pålogget og så en mulighet som ikke var Metal i Bergen, hehe.

Vi får nå se hva det blir til, Jeg er intressert i å prøve meg vertfall en øving med det meste i Bergen. ;)

ikke så stor fan av metal eller? hehe

Høres veldig bra ut, kan snakkes litt nærmere om det senere kanskje. Om du er aktiv her inne? jeg kommer nok til å bli en god del aktiv her inne etter søkingen av andre medlemmer. så bare send en melding eller mail om det er ting du lurer på.

Tror det er vokalist som kan bli vanskelig å finne for dette bandet, så om du har lyst å hjelpe eller om du vet om noen som kunne passet i rollen som vokalist, så hadde det vært flott om du ville vært med å letet etter en. skal isåfall gjøre mitt beste for å finne en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel relativt aktiv her, hehe.

Nei, Jeg er bare lei av å spille bare metal, Spiller i et metallband nå som jeg fremdeles kommer til å spille med når jeg flytter hit. Tror ikke jeg har muligheten for å finne noen flere vokalister enn det du har muligheten til, jeg er trossalt ikke i byen :)

Jeg skjønner. Skal gjøre så godt jeg kan for å skaffe en, å håper kanskje en her inne på forumet kunne meldt seg, det hadde jo vært utrolig bra om det hadde skjedd, men vi får se :) må jo nesten ha en vokalist som har stemme som passer til sjangeren også, så kan hende jeg får litt av en jobb der, men satser på at det finnes en her i byen :rolleyes:

Endret av .::GunyGuitarist::.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Skal gjøre så godt jeg kan for å skaffe en, å håper kanskje en her inne på forumet kunne meldt seg, det hadde jo vært utrolig bra om det hadde skjedd, men vi får se :) må jo nesten ha en vokalist som har stemme som passer til sjangeren også, så kan hende jeg får litt av en jobb der, men satser på at det finnes en her i byen :rolleyes:

Har allerede fått en del henvendelser fra folk om at de er positiv til konseptet :)

Men har ikke fått så mange henvendelser fra noen trommis eller vokalister enda akkurat, men det er vel bare å vente å se. Har kontaktet en trommis, håper å få svar snart. Det er en kandidat som vi kanskje kan ta med isåfall om han takker ja. Nå blir det vanskelige å finne en vokalist nok, håper det kommer noen vokalister som vil prøve seg snart i det minste, så kan vi heller finne ut etterpå om det fungerer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.