Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX AC4TV vs Bugera V5 vs Laney CUB 10 vs ?


sarge

Anbefalte innlegg

Da ville jeg heller gått for Vox AC4TV. Har den selv etter å ha gått flere runder med testing. Bl a Fender Champion 600, men også andre. Lyden i Voxen er mange ganger bedre. Delvis pga 10" element. Er ikke enig at Voxen spiller graut ved bruk av 1/4 watt

Takk for svar. Den er jo en veldig het kandidat for min del, det var den som startet denne søkenen for min del (har bare hørt den som demoer på youtube og lignende, men det låter lovende). Men da jeg kom over Bugeraen tenkte jeg at det må være flere kandidater... og derfor denne tråden, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville valgt en med 10" høyttaler eller større. Både AC4TV og Class5 har greie Celestion-høyttalere.

Ja, jeg har faktisk tenkt at elementet ikke må være for lite, jeg også. Siden større enn 10" gjør ampen ganske svær, så er det neppe aktuelt med noe større. Med litt kompromisser, så er det vel 10" eller 8" som er mest aktuelt.

Det er uansett en fordel om kandidatene har utgang til eksternt kabinett. Det kan jo hende det blir aktuelt på sikt, om jeg etterhvert blir god nok til å jamme med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ut noen offisielle Laney-videoer av Cub 8 og 10 på youtube, og det virker jo ganske overbevisende.

I forhold til AC4TV har jo Laney Cub separat Gain og Volum, noe som føles mer fleksibelt. Edit: Fjernet feilaktig påstand om utgang til eksternt kabinett.

Laney Cub 10 seiler opp som en mulig kandidat, ja... Synd man ikke har knappen for å redusere utgangseffekten i forhold til VOX AC4TV, men mulig at separat Gain og Volum veier opp for det.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at ingen i reliteten har prøvd noe særlig Bugera ennå. Og da de lages av Behringer i Kina har mange allerede bestemt seg for at de ikke duger. Selv om alle andre små billige rør-amper selvsagt også er laget i Kina..

Jeg for min del skal teste både V5 og V22 så fort jeg får muligheten. Hvis noen selger disse til en realistisk pris i Norge, skal det mye til for at det ikke skal være gode kjøp tror jeg.

Blackstar HT-5 er vel ikke nevnt ennå - har linje/headset utgang og kan selvsagt brukes med et ekstern kabinett ved behov. Veldig populær for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så vanskelig å finne norske nettbutikker som har V5 i sortimentet, ihvertfall...

http://www.google.com/search?hl=en&as_q=bugera+v5&num=10&lr=lang_no&as_occt=any

Men lagerstatusen ser ut til å variere.

Blackstar HT-5 er vel en tanke dyrere enn de andre alternativene jeg har med i denne tråden... Men ser jo at den har en del kjekke muligheter.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg hørt om V5 før denne tråden, eller sett den i noen musikksjapper. Til den prisen kan den gjerne være et "godt kjøp" uten at den dermed er spesielt bra. Hvorvidt forsterkeren er lagd i Kina, Vietnam (AC4TV) eller England (Class5) behøver ikke bety all verden.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt ivrig på V22 når jeg så den skulle lanseres, men de har priset den akkurat litt for høyt egentlig. Det blir liksom akkurat litt for lite å spare i forhold til andre alternativer, med mindre det skulle vise seg at det er en usedvanlig bra forsterker selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, har sett den, men vet veldig lite om Laney som merke, og jeg ser det er inkludert i en del billigpakker, noe som gjør meg en smule skeptisk.

Noen som har erfaring med lyden i disse?

Jeg har både en Laney Klipp (70-talls modell) og en Laney LC 15. Begge låter fint og bra, spesielt Klipp'en på høyt volum er deilig. Ellers er jo Tony Iommi en flittig Laneybruker. Har jo brukt både Klipp, Supergroup og han har vel et signaturstack, gh100 eller no.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.