Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Butikk med gitar-elektronikk...


Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til en butikk i Østlandsområdet hvor man kan få tak i pu's, potmetere og alle andre nødvendige el-duppeditter som må til for å sette opp en gitar fra scratch, og samtidig å få snakke med "fagfolk" på området ?

Innspill og tips mottas med takk .... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det meste jeg har funnet som selger slike deler holder til på Internett.

Når det er sagt, så kan de fleste instumentbutikker som har eget serviceverksted for gitar skaffe deler på bestilling om jeg har skjønt det rett (det var ihvertfall noe jeg fikk beskjed om i Halden, her jeg bor).

Og så har vel de fleste serviceverksteder et delelager... ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til en butikk i Østlandsområdet hvor man kan få tak i pu's, potmetere og alle andre nødvendige el-duppeditter som må til for å sette opp en gitar fra scratch, og samtidig å få snakke med "fagfolk" på området ?

Innspill og tips mottas med takk .... B)

Kjøper du i Norge blir det fort ganske dyrt, men nevnte gitarist.no og f.eks vintagegitar.no har det meste. Hva angår "fagfolk" treffer du en hel del av de på dette forumet. Jeg tror ikke det er så mye i sakens anledning du ikke kan få svar på her. Gitarelektronikk er ikke veldig avanserte greier når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet noe småtteri hos Gitarist.no. Funker greit det, når man vet man skal ha osv.

Har kjøpt litt større greier hos Vintagegitar. Dem er jeg ikke imponert av, hverken av dem eller Fender Scandinavia hva angår service, oppfølging og kunnskaper. Alle er snille og greie når alt stemmer, men det er jo ikke da man trenger support....

Men derfor altså spørsmålet om det finnes noen steder man kan prate med folk over disk, få kjøpt det man trenger, peke og spørre og få svar på de spørsmål man har i sakens anledning.

Noterte meg Stordahl i Moss, det er jo bare rett over fjorden for meg. Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem er jeg ikke imponert av, hverken av dem eller Fender Scandinavia hva angår service, oppfølging og kunnskaper. Alle er snille og greie når alt stemmer, men det er jo ikke da man trenger support....

Kan man handle direkte fra Fender Scandinavia? Trodde de bare solgte gjennom forhandlerledd jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man handle direkte fra Fender Scandinavia? Trodde de bare solgte gjennom forhandlerledd jeg?

Nei man kan ikke handle av dem. Men om du får et garanti-problem på et nytt produkt, altså noe som skal fixes på garantien, da må gitaren tilbake dit. I hvertfall måtte min Nashville Power Tele dit. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare viktig å huske at man får norsk MVA og tollbehandlingsgebyr i tillegg når man kjøper varer for over 200 kr i samme bestilling når man kjøper fra utlandet.

Joda, men i europeiske land trekker de fra lokal moms først da. (sverige = 25%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men i europeiske land trekker de fra lokal moms først da. (sverige = 25%)

Det kommer HELT an på... Jeg har opplevd nettbutikker som ikke er vant til å sende utenlands som ikke har rutine på det. Og uansett får man det gebyret for tollbehandlingen i tillegg. Gjerne rundt 100kr om bestillingen er under 1000 kr, og rundt 200 kr dersom bestillingen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer HELT an på... Jeg har opplevd nettbutikker som ikke er vant til å sende utenlands som ikke har rutine på det. Og uansett får man det gebyret for tollbehandlingen i tillegg. Gjerne rundt 100kr om bestillingen er under 1000 kr, og rundt 200 kr dersom bestillingen er over.

Joda, det er sant det, men du som kjøper må jo forsikre deg om det med momsen da.

Uansett så etterspør trådstarter en "butikk i Østlandsområdet" så de fleste innlegg her er jo skivebom uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.