Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av Overdrive/Distortion


Mortius

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må nok si det at det beste er å kjøre en pod, igjennom en rørforsterker ;) har god peiling på alt det der, og Pod gir den perfekte lyd.

Her er det jo også smak og behag. Selv har jeg testet flere ulike multieffekter i ett og samme brett, men de får det liksom ikke helt til i forhold til min smak. Det nærmeste jeg kom var en superbillig og brukt ZOOM-digitaleffektpedal med masse innebygd stæsj, og denne suger i forhold til mange enkeltpedaler (den hadde en "grei" delay, men det var også det...).

Til trådstarter: Jeg har god erfaring med Digitech Hardwire Tube Overdrive CM-2 hvis du ikke skal ha stæsj for metall. Jeg bruker den til jazz, blues og rock. Den koster ca. 1200,- ny og du får sikkert kjøpt noen brukt for godt under 1000-lappen. Du kan jo høre på lydklippet fra produsenten her , og så kan du jo teste den i de fleste butikker i Norge.

Endret av 2ralf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si det at det beste er å kjøre en pod, igjennom en rørforsterker ;) har god peiling på alt det der, og Pod gir den perfekte lyd. har litt pedaler å sånn, joda, de gir en grei lyd.. men man trenger så urimelig mange! derfor greit å bare bruke 1 prosessor, som kan gjøre alt! lyden er veldig fin uansett. Det er bare sånne anti prosessor snobber som sier enkle pedaler er best... uansett... kjøp 1 pedal da vel... og bruk en prosessor utenom... så kan du få den lyden du vil ha, + en pedal... er virkelig ikke mye å tjene på å bruke 50k på pedaler og forsterkere, når Pod kan gjøre alt, med en forsterker, tilsammen pris på 20k...

:lol:

Hvem faen bruker 50k på pedaler og forsterker? Pod låter stort sett plast, EOD.

OT: Hadde gått for Xotic, men sjekk også ut T-Rex sine pedaler, meget fet lyd i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og vis meg et pedalbrett som består av enkeltpedaler med en totalpris på over hundre tusen... Fyren ba om tips til vrengpedaler, ikke Pod. Pod låter kjipt til stort sett det meste annet enn clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok off-topic folkens? Ikke mat trollet er det noe som heter. Uansett, topic er plexish overdrive til mellom 1000 og 1500 kr. En ordentlig plexi blir det nok en vakker dag (med forbehold i tilfelle noe revolusjonerende skulle bli laget), men ikke på den lønna/lommeboka og de kvadratmeterne jeg har til rådighet.

Hvis du skal få noe fornuftig svar, så må noen som har samme amp som deg,

og som har erfaring med pedaler med plexi lyd på den ampen, gi deg svar.

De pedalene du nevner, og mange andre, vil låte forskjellig på forskjellige amper,

og vil også låte annerledes, etter hvor hardt du kjører ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og vis meg et pedalbrett som består av enkeltpedaler med en totalpris på over hundre tusen... Fyren ba om tips til vrengpedaler, ikke Pod. Pod låter kjipt til stort sett det meste annet enn clean.

Selv om jeg er totalt enig med det du prøver å si her... så må jeg bare likevel

World's Largest Pedalboard

Regner med totalprisen her faller på over 100.000,- :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hvis du skal få noe fornuftig svar, så må noen som har samme amp som deg,

og som har erfaring med pedaler med plexi lyd på den ampen, gi deg svar.

De pedalene du nevner, og mange andre, vil låte forskjellig på forskjellige amper,

og vil også låte annerledes, etter hvor hardt du kjører ampen.

Jeg er klar over at det et vanskelig spørsmål å stille pga alle faktorene etc., men jeg håpet noen hadde noen erfaringer med disse pedalene eller hva slags pedaler som funker bra på Vox-type amp'er. Jeg er vel egentlig ute etter en vreng som både låter bra med clean amp, samt også mer som boost/overdrive. Jeg burde vel forhøre meg på thegearpage.net i grunn.

Forresten har jeg nå sett litt på Catalinbread Dirty Little Secret. Ser ut til å være hva jeg leter etter i grunn. Funket bra med Vox-amper og visstnok, og da også Vox AC4TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.