Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Test-inspilling jcm800+sm58


oystein1988

Anbefalte innlegg

Men det må sies at mikrofonplassering har MYE mer å si for lyden enn SM57 vs SM58, så i det virkelige livet vil du sansynligvis ha mye større utfordringer enn detaljene ovenfor...

Japp, SM 58:n funkar alltså helt fint till gitarropptak :) . Det är ju inte precis de största frekvensdifferanserna i världen i den frekvenskurvan. Någonstans i signalkedjan så kommer det ju också en EQ in i bilden :) .

Så da kan jeg altså bare kjøpe meg en Shure SM57 å plugge den rett i UX1 lydkortet mitt?

..eller en SM 58 :) . Jag har bägge mikrofonerna men när vi tar opp gitarrer med bandet så blir det SM 58 med bortskruvad stålgrill (och UX2 faktiskt).. inte för att den nödvändigtvis är bättre, men jag vet att det funkar för oss liksom. Men du behöver också mixnings-kunnskap/träning. oystein1988 har inte bara tagit en SM 58:a och satt framför förstärkaren litt på måfå och tagit opp och så bara blev det sån. Det blir stor skillnad beroende på var du placerar micken, hur många spår du spelar in och hur du panorerar de spåren och hur du mixar alltihop. Men ja, det är bara att köpa en SM 57:A och köra på :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, SM 58:n funkar alltså helt fint till gitarropptak :) . Det är ju inte precis de största frekvensdifferanserna i världen i den frekvenskurvan. Någonstans i signalkedjan så kommer det ju också en EQ in i bilden :) .

..eller en SM 58 :) . Jag har bägge mikrofonerna men när vi tar opp gitarrer med bandet så blir det SM 58 med bortskruvad stålgrill (och UX2 faktiskt).. inte för att den nödvändigtvis är bättre, men jag vet att det funkar för oss liksom. Men du behöver också mixnings-kunnskap/träning. oystein1988 har inte bara tagit en SM 58:a och satt framför förstärkaren litt på måfå och tagit opp och så bara blev det sån. Det blir stor skillnad beroende på var du placerar micken, hur många spår du spelar in och hur du panorerar de spåren och hur du mixar alltihop. Men ja, det är bara att köpa en SM 57:A och köra på :) .

Satt micen litt ut fra midten av elementet, og litt på skrå. Dytta den godt inn i grillen i kabinettet også så den kom enda nærmere. Det er to gitarspor på inspillingen, panorert 70-30 (eller 80-20, husker ikke) hver sin vei, og litt forskjellig EQ (for å virke som det er to forksjellige gitarer). Soloen ble også EQet helt anderledes enn de to rytmegitarene, enda mere midboost og treble, samt mere gain på ampen. Husker ikke om deler av soloen ble spilt med en SG, og resten ble spilt på en Les paul, det er lenge siden dette opptaket ble laget. Det er hvertfall en epiphone med duncan mikker, og hadde jeg ikke sagt det (eller hatt det i signaturen min) så tror jeg ingen hadde hørt forksjell på epiphone vs gibson på dette opptaket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.