Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar blir ustemt


Robin_ogn

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, jeg får ikke stemt gitaren min riktig, når jeg stemmer så idet jeg er ferdig med de siste strengene er de dypeste for mørke igjen.. å når jeg holder på står vibsystemet bare lenger og lenger ut.. hva kan dette være for noe? det er iallefall jævli irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd.. hehe.. jaja.. tror det står en guide på jemsite.com... ellers kan du sjekke guitartricks.com...

sjekk at alle fjærene er festet på baksiden, og hvis du går over til 10'sett, så må du sette inn ei fjær ekstra, eller kjøpe strammere fjærer. ibanez gitarene kommer med 9' sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fjærer, eventuellt stram opp de du har. Har du byttet til tykkere gauge siden forrige sett, kan dette være årsaken, men uansett kan du bytte fjærer, det ser ut som om at det er det som er problemet, det er ikke noe pes å bytte selv, bare kjøp no fjærer i nærmeste gitarsjappe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si hva det er til, så finer de nok noe som passer. men prøv som euphor sa (damn de kom fort gitt) å se på andre muligheter for innstilling før du bytter fjærene, prøv å stram opp fjærene først, og se om det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.