Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste booster?


2ralf

Anbefalte innlegg

Som en litt "dirty" boost syns jeg Boss SD-1 gir aller mest for pengene. Den er mer nøytral enn en Tubescreamer og prisen er upåklagelig. Med noen Keeley-mods blir den bare enda bedre :)

Litt enig, spesielt med mod, men snakker vi Boss, blir det en modda BD-2. Uansett vil jeg si at begge de er mer OD-pedaler enn boost. Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde OD-pedaler ble brukt som boost jeg :P

Jo forsåvidt, men det er ganske stor forskjell på en pedal som er laget for "clean" boost og en pedal som er laget for å gi vreng i seg selv, eller noe sånt......:blush: Skillet mellom OD og Boost-pedal er vel rimelig flytende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo jeg nevne Fulltone Fatboost-2 fordi jeg har den, og den funker aldeles utmerket på clean boost, så lenge du ikke allerede er på grensa til vreng eller allerede har vreng på ampen. Det jeg liker med en, er at den har en bass og treble - eq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo forsåvidt, men det er ganske stor forskjell på en pedal som er laget for "clean" boost og en pedal som er laget for å gi vreng i seg selv, eller noe sånt......:blush: Skillet mellom OD og Boost-pedal er vel rimelig flytende...

Ja, for å presisere, snakker ikke her om spesifik OD-boost, men pedaler som i utgangspunktet er laget for clean-boost (selv om de også produserer OD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo jeg nevne Fulltone Fatboost-2 fordi jeg har den, og den funker aldeles utmerket på clean boost, så lenge du ikke allerede er på grensa til vreng eller allerede har vreng på ampen. Det jeg liker med en, er at den har en bass og treble - eq.

Nice,. Skulle gjerne hatt en boost med bass også. Sykt digg å booste opp signalet med feit bass fra pedal iblant.

Men mulig misforstod det med clean boost og OD. Har bare brukt OD til å booste opp mer vreng fra allerede svakt vrengte amper som Marshall JCM800 og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er lite å hente av andre sine erfaringer.

Hvilken boost som funker er helt avhengig av amp, cab, gitar og øre som lytter.

Om man ikke tar med minimum 3 av disse faktorene kan man like gjerne diskutere favorittpålegg på grovt brød.

Den ideelle boost-pedalen har en god eq, og gjerne 3 eller flere boost-konstruksjoner i samme boks slik at man kan velge.

Har ikke prøvet FourBanger MKII selv, men den virker være satt sammen av en med et godt hode.

http://solgrind.wordpress.com/2009/12/03/four-banger-mk2-finally/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er lite å hente av andre sine erfaringer.

Hvilken boost som funker er helt avhengig av amp, cab, gitar og øre som lytter.

Om man ikke tar med minimum 3 av disse faktorene kan man like gjerne diskutere favorittpålegg på grovt brød.

Diskuterer gjerne favorittpålegg i en annen tråd :lol: , men tråden kan også være et hjelpemiddel for folk mtp valg av effekter. Derfor er det også greit hvis man sier noe om hva slags type musikk man spiller, og gjerne på hvilken type gitar/amp. Det vil i alle fall gi meg noen ideer før jeg går ut og tester nye effekter (siden jeg har levd i en egen musikkboble i noen år nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xotic er fett, har du prøvd denne: xotic ep ? er visst utsolgt for tiden, men sound-clip er ganske overbevisende...

Har prøvd den der ja, men for meg så ble det til at boosten ble stående påskrudd hele tiden, ikke for volumboosten sin del..

Det som skjedde var at gitarlyden ble mye feitere, gjorde underverker spesielt på strat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.