Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger: Rørcomboer 5000-7000,- (Brukt)


ovl

Anbefalte innlegg

Hvis dere går inn på luthman.no/ og går videre inn og finner fram til "Kustom" finner dere HV-100.

Den er sykt billig og har 6 12AX7-rør. Den er pakket inn i lær og har ekte CELESTION høytalere... Hva er prisen? 2495 norske kroner. Er det noe dritt eller er det et sykt godt kupp?

Ellers er det aktuelt å spare lenge til jeg får rundt 7000,- Ser etter Stack "hel"-rør-forsterker. Tips og erfaringer?

Disse kan også være altuelle: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21290370 og http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21160390

Spiller alt fra Knockin on heavens door til nirvana...

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har ikke 6 stk. 12AX7 rør, men ett.

Hvis du leser nøye vil du se at tallet 6 hører til antall forsterkernivåer, hva nå enn de måtte legge i det.

Og så er den vel som det meste annet billig - laget i Kina?

Vanlig pris er 5000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere går inn på luthman.no/ og går videre inn og finner fram til "Kustom" finner dere HV-100.

Den er sykt billig og har 6 12AX7-rør. Den er pakket inn i lær og har ekte CELESTION høytalere... Hva er prisen? 2495 norske kroner. Er det noe dritt eller er det et sykt godt kupp?

Det er en hybridforsterker, på lik linje med f.eks Vox sin ADxxVT serie. Virker jo rimelig nok hvis du finner en butikk som selger den til den prisen. "Læret" er nok forøvrig rimelig syntetisk.

Hvis du vil ha en stor hybridforsterker er det forøvrig en hel del Vox AD50VT på bruktmarkedet til en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hybridforsterker, på lik linje med f.eks Vox sin ADxxVT serie. Virker jo rimelig nok hvis du finner en butikk som selger den til den prisen. "Læret" er nok forøvrig rimelig syntetisk.

Hvis du vil ha en stor hybridforsterker er det forøvrig en hel del Vox AD50VT på bruktmarkedet til en rimelig penge.

Jeg ser etter en "Hel-rør" forsterker, så da er ikke kustom aktuelt...

Etter jul og bursdag (som er en god stund til) har jeg sanslynlighvis spart opp mye mer ca. 7000,- Satser på topp og kabinet... (Stack?)

Tips???

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter en "Hel-rør" forsterker, så da er ikke kustom aktuelt...

Etter jul og bursdag (som er en god stund til) har jeg sanslynlighvis spart opp mye mer ca. 7000,- Satser på topp og kabinet... (Stack?)

Tips???

Siden du gir så jævlig mye info om hva du skal bruke den til svarer jeg Bogner Uberschall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter en "Hel-rør" forsterker, så da er ikke kustom aktuelt...

Etter jul og bursdag (som er en god stund til) har jeg sanslynlighvis spart opp mye mer ca. 7000,- Satser på topp og kabinet... (Stack?)

Tips???

Jeg har et godt tips - ikke kjøp deg et kjempekabinett og en topp med masse effekt, med mindre du virkelig har bruk for det og har en bil som du faktisk kan transportere elendigheten i. Et 4x kabinett er større en du tror.

for 7k får du en ny Marshall combo. Kjøper du brukt er det litt mer å velge i. Du får prøve det du kan og som er betalbart i prisklassen fra Vox, Marshall, Blackstar osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen ville jeg også gått for en combo, uten tvil. Da får du mye mer for penga.

KJøper du brukt, så ahr du mulighet for å ende opp med en kjempeforsterker som du kan ha nytte av lenge.

En 30-50w rørcombo spiller høyt nok til både live og bandsammenheng, så du trenger ikke et monster med kabinett.

Det er en tabbe som mange gjør.. Kjøper seg et monsterrigg, og ender opp med å selge det til slutt pga lite transportvennlig, jævlig høyt og dyrt.

Vet ikke hvilken musikk du spiller, men ENGL Screamer, Marshall VintageModern, Marshall JVM er gode amper etter min smak.

Er mye mer å velge mellom, orker bare ikke liste opp alt før du nevner litt om bruksområdet, sjanger ol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange Tiny Terror, Vox Night Train, Vox AC15, Marshall Haze 15, Blackstar HT-5, Marshall MA50? Etter hva jeg hva skjønt spiller du generelt rock (veldig vidt begrep i grunn)? Dette er alle rørforsterkere i prisklassen din som kan passe bra til typisk rock og alle finnes i de fleste gitarsjapper (hint: gå ut og prøv de). Hør litt på youtube-klipp for å få en ide om hva hvordan de høres ut, men du burde så absolutt gå ut å teste. Det gjør det hele mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.