Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Distortion/ overdrive stompbox


Anbefalte innlegg

Jeg har en VOX AC30h2 som jeg elsker som bare det, men jeg trenger en distortionboks for å gjøre VOXen som om den var en 2kanals forsterker. Har en Ibanez TS9 keeley mod plus, men synes ikke den har nokk bunn og vreng (synes også at kleanlyden kommer for mye igjennom vrengen). Har også prøvd en Boss DS-1 og liker mengden med vreng og type vreng. Men jeg må bruke den med tonen helt rullet av,og da blir lyden litt for gromsete (synes lyden blir for skarp og tynn med tonen lengere opp). Har sett på Fulltone OCD og ProCo Rat, kan disse være alternativer? Har noen av dere fler pedaler å anbefale setter jeg stor pris på svar. Jeg vil også veldig gjerne ha deres meninger om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xotic BB preamp...eller BB preamp plus, om du skal vil ha flere valg og mer gain.

Har eid begge, og BB preampen hadde mer enn nok gain, virket faktisk som en blanding mellom OD og Distortion Pedal, den er også veldig transparent i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke AC30 tokanals da? De jeg har spilt på er det :P Men man må vel bytte input for å bytte kanal? Da ville jeg heller kjøpt en A/B-boks, og brukt ampvrengen.

Du får ikke en AC30 til å låte Marshall... ;)

Anbefaler for øvrig ikke Rat til AC30. Har ikke fått Rat'en til å låte bra på den. Om du vil ha Marshall-i-boks, sjekk ut Marshalls egne pedaler, gjerne de gamle utgavene fra 80-tallet, Shredmaster, Blues Breaker, Guv'nor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke en AC30 til å låte Marshall... ;)

Nettopp...

Det låter ikke Marshall med en "Marshall-vreng-boks" foran ampen heller. Hvis trådstarter absolutt skal ha Marshall-vreng, ville jeg anbefalt å bytte ut Voxen... Man kjøper ikke en AC30 for å kjøre den clean med Marshall-vreng foran, så enkelt er det faktisk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro Tone Jason Becker Distortion - skikkelig Marshall på boks - krever at man bruker litt tid på den, men låter kule når man blir kjent med den. Ser litt sprek ut da - ikke for de som vil ha et konservativt pedalbrett:

PROT-JSBKDST-2T.jpg

"Jason Becker Perpetual Burn distortion pedal, which is based on Jason’s favourite Marshall JCM 800 amp, with a little inspiration from the JCM900 he used later in his career for good measure. It also features an additional clean boost channel at Jason’s request, after he said he enjoyed using a higher gain sound later in his career."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.