Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

amp til jazz


2ralf

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke twin reverb?

Synes den blir spiss og jævlig til jazz. Funker ålreit til pop og blues for min del, men jeg mistrives med en Twin Reverb. Men så kan jeg jo ha en eller annen øreinfeksjon, da.

Hvor får man testet Henriksen i Norge?

Godlyd i Sandnes er importør og leverandør av Henriksen i Norge. Dersom du befinner deg i Volda en gang, kan du prøve min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Annicke Noe, I dag, 21:06, skrev:

Huffameg! Jeg googla akkurat fender stage 185.

Fender med røde knapper ser ikke bra ut, altså

he he he, nei mulig det, men prøver du ampen glemmer du utseendet (med mindre du tester den ut til metal eller rock uten ekstra effekter...)

Kan jo hende det "låter" annerleders dersom an bytter til creamy blackface-knapper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende det "låter" annerleders dersom an bytter til creamy blackface-knapper ;)

ja, tenke seg til - hadde fargen på knappene vært retningsgivende for lyden hadde nok alle hatt sin favoritt-amp her for lenge siden, og forumet hadde vært stengt for lenge siden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test ut Rolad jazzchorus. Alternativt mener jeg at mange Mesa-amper har en veldig bra klarlyd (dersom det er jazzlyden du leter etter). Dette gjelder både Studio 22, Mark IV, Caliber 50 og Triaxis. Det er kun de jeg har hatt, og dermed kan uttale meg om. Når det er sagt, er ikke jazz jazz. Jeg tror at det mer er avhengig av hva du liker selv. Det sikkert mulig å utelukke en del ekstreme varianter av hi-gain-amper, men ellers tror jeg at man kan bruke det meste amper. Det finnes gitarister som spiller veldig klart, det finnes gitarister som foretrekker litt vreng og det finnes de som liker mye. I tillegg er det jo noen som eksprimenterer med jazz og metall i en salig blanding (og her kommer jo også hi-gain-ampene inn). Hør f.eks på de norske bandene Shining (link: http://www.myspace.com/shiningofficial) eller it's the end (link: http://www.myspace.com/itistheend).

Vet at dette ikke er et konkret svar, men tror det kan være nyttig å gjør noen valg som ivaretar dine preferanser :)

EDIT: Er vel litt utenfor det du spør om i starten av tråden :)

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test ut Rolad jazzchorus. Alternativt mener jeg at mange Mesa-amper har en veldig bra klarlyd (dersom det er jazzlyden du leter etter). Dette gjelder både Studio 22, Mark IV, Caliber 50 og Triaxis. Det er kun de jeg har hatt, og dermed kan uttale meg om. Når det er sagt, er ikke jazz jazz. Jeg tror at det mer er avhengig av hva du liker selv. Det sikkert mulig å utelukke en del ekstreme varianter av hi-gain-amper, men ellers tror jeg at man kan bruke det meste amper. Det finnes gitarister som spiller veldig klart, det finnes gitarister som foretrekker litt vreng og det finnes de som liker mye. I tillegg er det jo noen som eksprimenterer med jazz og metall i en salig blanding (og her kommer jo også hi-gain-ampene inn). Hør f.eks på de norske bandene Shining (link: http://www.myspace.com/shiningofficial) eller it's the end (link: http://www.myspace.com/itistheend).

Vet at dette ikke er et konkret svar, men tror det kan være nyttig å gjør noen valg som ivaretar dine preferanser :)

EDIT: Er vel litt utenfor det du spør om i starten av tråden :)

Vet du hvilke amper de spiller på? Ellers så kommer jeg ikke inn på lenkene, de ser ut til å være slettet eller moderert. Nye linker?

Uansett, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.