Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vonde fingertupper etter spilling


alexbleks

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest KAARVAAG

Har nesten ikke hatt dette problemet jeg :blink:

Var litt vondt de 3 første dagene så var fingrene mine like harde som di er nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke hatt dette problemet jeg :blink:

Var litt vondt de 3 første dagene så var fingrene mine like harde som di er nå :P

Jeg kan fortsatt bli litt sår på tross av at jeg har spilt i 25 år. Spesielt i perioder med mye øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fortsatt noen år før jeg har spilt like lenge som Audun, men jo... De periodene en bestemmer seg for å spille ekstraordinært mye, så kan det forsatt gjøre litt vondt...

Mine fingertupper er dog ikke hard lengre... men de tåler masse... for den som var bekymret for det med underliv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv spilt i nesten 20 år, og det er normalt også å få blemmer, men ja fingertuppene blir harde etterhvert. Noe annet som også spiller inn er at man ikke vil trykke inn strengene like hardt når man får teknikken til å stemme bedre, og dette hjelper stort på slitasjen på fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

Jeg kan fortsatt bli litt sår på tross av at jeg har spilt i 25 år. Spesielt i perioder med mye øving.

Virkelig?

Er veldig sjeldent jeg får vondt i fingertuppene nå..

Kommer nok litt an på strengene og ikke minst hvordan du spiller også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig?

Er veldig sjeldent jeg får vondt i fingertuppene nå..

Kommer nok litt an på strengene og ikke minst hvordan du spiller også da :P

Vet ikke, men i perioder spiller jeg ikke hver dag lengre, og en periode med lite spilling, etterfulgt av en periode med mye spilling, gir gjerne resultatet såre fingre, ja. Ikke i nærheten av hvordan det var da jeg først begynte, men faktisk såpass at jeg kjenner det. Øver nok alt for lite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, Audun.

Spiller jeg ikke på 2 uker, men tar frem gitaren og øver effektivt i et par dager, så blir jeg ofte sår på fingrene.

Skjer også av og til når jeg spiller på tykke strenger uten å stemme ned. Har som regel litt medium tykke strenger pga nedstemming til Eb, men merker forskjell når den er stemt i standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fortsatt sår etter jeg har øvd en stund på en solo med mange bends osv.

Hvis det ikke er mye bending blir jeg sjelden sår lenger.

This. Jeg bruker tynne strenger (,009) men blir uansett sår hvis jeg skal spille inn en solo, og må terpe på den for å få den til. Om jeg sitter og riffer blir jeg ikke sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

Hva slasg strenger bruker du?

Jeg bruker .10 og har spilt i over 2 år og skjer nesten hver dag at jeg får vondt. :P

.010 Elixir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.