Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker som passer Ibanez JS1200?


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frekk? Ærlige spørsmål fra min side. Prøver bare å få den vordende gitaristen til å ikke ta alt han leser om produkter for god fisk. Music123 skal også selge for å tjene penger, og uansett hvilket produkt han velger så vil det alltid være mulig å finne positive utsagn som rettferdiggjør kjøp.

Det er en stor negativ side ved kjøp over nett, gjelder ikke bare Music123. Kjøp lokalt, kjøp brukt, så strekker pengene til mye mer moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Ibanez er fornøyd med ampen som den er. Det vil si at de tjener nok på den. Jeg tror også at Ibanez ikke har som mål å overta noen som helst andel av forsterkersalget på verdensbasis, fordi de ikke lager gode nok forsterkere. Ikke misforstå, ampene er fullt ut brukbare, men du kan likevel finne mye som er langt bedre til en like rimelig penge, brukt.

Men hvis du er veldig oppsatt på å kun kjøpe nye ting, så er det fullstendig opp til deg. Men for moro skyld, et lite regnestykke.

Ny Ibanez JS1200 : 15.000,-

Ny Ibanez amp : 5.000,- ?

Totalt : 20.000,-

Brukt Ibanez JS1000 : 7.000,-

Brukt Mesa Mark IV : 12.000,-

Totalt : 19.000,-

Samme gitar, samme pris, mye bedre forsterker. Vanskelig valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner, jeg vurderer også brukt forsterker. :wink:

Men bare se på dette regnestykket her da, fra Music123. Fra USA som er billigere.

Ibanez JS1200 - 9000,-

Ibanez TB100R - 2,500,-

Ibanez M100C Hardshell Case - 600,-

Line 6 POD XT - 2000,-

Boss DS1 Distortion - 250,-

FRAKT: 1500,-

Total: 15,850,- ganger 1,24 = 19,600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan du har regnet USD om til NOK, men $370 som TB100R koster gir 2.579,- NOK etter min kalkulator. Hvis du har regnet det andre på samme måte, vil totalen bli litt mer enn du har antatt.

Igjen, bare for å stresse dette enda mer. Hva vil du gjøre om ampen går føyken? Kanskje er det en reklamasjonssak, skal du da sende den tilbake til USA? Jeg må personlig si at jeg er veldig glad for all hjelpen jeg har fått gratis fra den lokale sjappa, den hadde jeg ikke fått om jeg aldri kjøpte noe der. Over tid vil det altså si at du kanskje ikke sparer mange kronene på å handle billig. En annen ting er at amper i USA er 110 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har nå, kjøpte jeg brukt.

Noen eksempler;

JCM 800 2204. Nesten strøken, og jeg ga latterlige 2500 tusen for den for to år siden. (Det var latterlig billig, du må nok ut med 4500-5500 for samme ampen nå) Uansett.. to uker etter jeg fikk den, begynnte marshall å lage den(2203) på nytt og hadde i starten en listepris på 18000!

I sommer skulle jeg kjøpe meg en gitar til mellom 12 og 17 tusen. Fant en Fender Custom Shop Relic Stratocaster til 15000,- Den koster godt over 30000 ny.

Fordelene ved å kjøpe brukt er :

Du sparer MYE penger.

Hvis du ikke liker produktet kan du selge det for samme summen til en tredje person. (Hvis du hadde kjøpt nytt, så hadde produktet mistet halve verdien bare du hadde gått ut døra til butikken)

Det er noen kjipe ting.

- Folk kan lure deg. Men det er like lett å bli lurt av forhandlere som privatpersoner.

- Slitasje, men det er MYE utstyr som blir solgt etter 3mnd-3år med minimal slitasje. Er det grove slitasjer gjenspeiler det seg ofte i prisen.

- Frakt-avstand.. blabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at det finnes to-tre forskjellige halser til JS modellene. Den største forskjellen ligger i compound radius vs de uten. Ikke sikkert du kjenner noen forskjell, og da er jo saken grei, men likevel er det greit å vite at det finnes forskjeller. Hvis du vet hva du prøvde så finner du lett ut om JS1200 har samme hals.

Ellers anbefales Slash Thorøds post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.