Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson KE2 Kelly


Paul W

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du tenker på den Adrian Smith modellen nå sant?

Det er dessverre bare noe man må leve med når man kombinerer single-coils i neck med en humbucker i bridgen, spesielt hvis det er en humbucker med mye output.

Hvis du er litt handy med loddebolten går det an å trikse og mikse litt med forskjellige motstander og slikt for å minimere volumforskjellen, men det beste er nok bare å lære seg å leve med det..

Angående strenger blir det helt og holdent personlige preferanser.

I drop tuninger stemmer du jo bare ned den mørkeste E strengen, så da er det jo ikke så viktig å øke tykkelsen på de andre strengene.

Er Adrian Smith modellen ja, og er klar over at det er singlecoil/humbucker problematikken som gjør forskjellen. Var i ferd med å kjøpe en hotrail å sette inn i neck, men ble på det aller sterkeste anbefalt å la være, fordi gitaren vil miste endel av særpreget den har i lyden. Jeg elsker jo lyden fra halsen, og skulle gjerne brukt den mer - har løfta pickup'en så langt jeg kan uten å la den mase strengene for mye, fremdeles er output forskjellen altfor stor dessverre :/

Tror ikke jeg går igang med å lodde noe heller :P så det blir vel å leve med det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roar, ikke glem ivory-varianten :) Kan ofte være mye penere enn den helt hvite. Særlig om gitaren din er litt fada og ikke helt kritthvit!

Finnes også med deksler nå! Men det ser litt snålt ut uten skruene.

Holder faktisk hvitfargen bra. Ser ikke fram til jeg får den kvalme gulfargen.

Vet du om man kan få kjøpt plekterdeksel til EMG, eller om det i det hele tatt går an å bare bytte sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder faktisk hvitfargen bra. Ser ikke fram til jeg får den kvalme gulfargen.

Vet du om man kan få kjøpt plekterdeksel til EMG, eller om det i det hele tatt går an å bare bytte sånn?

EMG dekslene er limt fast så de kan ikke byttes dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder faktisk hvitfargen bra. Ser ikke fram til jeg får den kvalme gulfargen.

Vet du om man kan få kjøpt plekterdeksel til EMG, eller om det i det hele tatt går an å bare bytte sånn?

Går fint an å ta de av hvis du har en dremel og jævlig mye tålmodighet. Hvorvidt det er verdt det eller ikke, er opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også spilt litt på forskjellige USA Jackson, og syns de passer meg svært bra. Gitaren jeg bruker i dag er en Jackson Adrian Smith dinky, som for så vidt ikke er en "jackson" Jackson, men fremdeles en US custom shop gitar - og den låter kuler og krutt. Ellers syns jeg jo både RR og Performer gitarene er fete å spelle på, men KE2 er den som visuelt passer meg best. Ikke at utseende skal bety alt, men når man legger ned over 20 lapper for en gitar, kan man forvente et godt instrument - og dermed velge litt på utseende også. Øksa gjør jo tross alt noe med pondusen på scenen ;)

Hvis du har lyst til å spare litt penger, og prøvespilling er utelukket, kan du jo importere den selv.

Jeg importerte selv en RR1, og jeg sparte ca. 13000, enda jeg betalte moms på den når den kom til Norge. PM meg eller skjekk importtråden hvis du vil ha info om sjappa jeg brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i c er ghs for eksempel 10-52 perfekt, 11-60 eller hvertfall 60 er for tykt kanskje om man ikke har plektere av stål:P hehe. KE2 er neck thru og jackson sine halser er tynnere og mer følsomme og da blir strenger fort for tykke har jeg opplevd:-) å importere en KELLY er ikke så dyrt, ville kjøpt en Marty Friedman kelly brukt på ebay:-) 9 lapper pluss frakt og litt bamsemoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.