Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt hjemmelagde riff :)


Anbefalte innlegg

Nå ble jeg j****** letta! :P

Man KAN utnytte Zoom'en hvis man tar seg tid. Fant ut at jeg ikke trengte stompboxer for å bare kjøpe noe i USA.

Da blir det plektre for 3000,- Bare tulla.

Du må huske at gode bokser er bortkastet hvis man ikke har en bra amp å bruke de på. Da vil de uansett ikke låte som de er ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for komentaren, Greener! Videoene du la ut har jeg sett, men bra du forsikrer meg.

Litt utafor: Burde jeg spare penga mine å kjøpe en god forsterker etter brursdag? (Deres mening)

Kom på det i dag...

Som vel nevnt tidligere - absolutt.

Men du kan muligens trenge et par pedaler til den forsterkeren, litt avhengig av hva du kjøper. Hvis forsterkeren ikke har innebygget reverb f.eks så er det greiest å ha en reverb pedal egentlig. Dessuten er en overdrive eller dist. fint å ha ofte. Men får du deg en skikkelig forsterker er mye gjort uansett.

edit: rettet leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vel nevnt tidligere - absolutt.

Men du kan muligens trenge et par pedaler til den forsterkeren, litt avhengig av hva du kjøper. Hvis gitaren ikke har innebygget reverb f.eks så er det greiest å ha en reverb pedal egentlig. Dessuten er en overdrive eller dist. fint å ha ofte. Men får du deg en skikkelig forsterker er mye gjort uansett.

Er det dette som kalles off-topic?

Takk for svar! Har endret på både riff og stompboxer i Usa kjøp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tok du opp lyden? Skjønner ikke hvordan lydkvaliteten ble så ... rar? Uansett synes det var et fint riff, stå på :)

Spilte inn høyt på Zoom'en. Lydkortet som er innebygd, er nok ikke verdens beste heller, så det er en fin kombinasjon av dårlig lyd :)

Men det er iallefall bedre enn lyden på maskinen :)

Generelt: Hvilket riff var best av de to jeg la ut?

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket riff var best av de to jeg la ut?

Det aller første. Personlig ville jeg kanskje ha testet ut å spille hele riffet langsommere - ganske mye langsommere. Kutt kompressor, og forsøk å få så god og naturlig clean-lyd som mulig slik at du også tar opp at du "skraper" på strengene. Vet ikke om det er din stil, men kan være en idé - hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller første. Personlig ville jeg kanskje ha testet ut å spille hele riffet langsommere - ganske mye langsommere. Kutt kompressor, og forsøk å få så god og naturlig clean-lyd som mulig slik at du også tar opp at du "skraper" på strengene. Vet ikke om det er din stil, men kan være en idé - hva tenker du?

Jeg kan jo ta å lage et helt cleant riff uten noe effekter, og saktere tempo... Når jeg får tid :)

Blir vel til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg fant et halvt år gammel gitarsang på mac'en. Spilte i gjennom rimmelig, så vidt jeg kan huske.

Jeg syntes ærlig at den er ganske bra.

Sangen finner du på denne siden: http://www.myspace.com/theoscana eller her: http://www.youtube.com/watch?v=7rhg0P-wdy8

Jeg brukte mikrofonen på mac'en, men syntes det fungerte ganske greit. Jeg greide å holde kjeft :)

Jeg spiller med en gibson sg, som jeg lånte, så tonen spraker opp på noen deler.

Jeg prøver å holde en melodi, så jeg tar ikke noe særlig av i sangen.

Håper dere liker det!

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.