Web Analytics
Jump to content

Mitt hjemmelagde riff :)

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=bz5QUcmOqUc

Spilte den inn i stad. Dårlig lydkvalitet, men det får så gå :)

Ikke komenter tittelen på videoen :D

Riffet er ikke lagd for å være noe vanskelig å spille... Jeg syntes det er litt kult jeg :P

Gadd ikke å bruke lang tid på innspillingen... Hadde ikke metronom heller.

Taknemmelig for tilbakemeldinger.

(Jeg har bare spilt i to år, så dere vet det til en unskyldning)

Ny oppdatering: (Med fuzz og hurtigere tempo) http://www.youtube.com/watch?v=B1tVrulS4KM

Edited by ovl

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hva vil du ha tilbakemelding på? At du har dårlig lydkvalitet at det er utight? Det å ikke gidde å bruke tid på innspillinger er bare dumt. Ikke ment som kritikk, men er en dum vane å ta ting på første tagning.

Tilbake til klippet. Syntes det var veldig "standard", men med tanke på alderen er dette bedre en jeg presterte på den tiden. Du har absolutt potensiale!

Gode komp trenger ikke å være vanskelige å spille. Synes dette fungerer fint, jeg. God bruk av åpne strenger. Selv om jeg synes jeg har hørt noe lignende før, er dette bra, altså.

Det er jo et forbedringspotensiale i spillingen, særlig når det gjelder rytme, men det kunne jo også vært mye verre. Jeg synes du skal være godt fornøyd med seg selv.

Og du- det at du ikke har metronom, noe jeg tror du har godt av å øve en del timer med, er ingen unnskyldning, se her. http://www.metronomeonline.com/

Riffet/temaet er bra nok til at det kan være grunnlag for ei god låt. Slett ikke verst spilt heller. Den overkomprimerte og sterile lyden har jeg, derimot, mindre sans for. Men som sagt viser du at du har noe på gang her, og alderen tatt i betraktning, er dette veldig bra det.

Riffet/temaet er bra nok til at det kan være grunnlag for ei god låt. Slett ikke verst spilt heller. Den overkomprimerte og sterile lyden har jeg, derimot, mindre sans for. Men som sagt viser du at du har noe på gang her, og alderen tatt i betraktning, er dette veldig bra det.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :P

Hva slags lyd kunne du tenkt deg jeg brukte Audun? Da kan jeg legge ut den samme sangen her, (på den samme tråden) med "din" lyd.

Jeg har jo sagt at jeg skal kjøpe effekt pedaler i Usa.

Hva anbefaler du meg til dette riffet?

Edited by ovl

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :P

Hva slags lyd kunne du tenkt deg jeg brukte Audun? Da kan jeg legge ut den samme sangen her, (på den samme tråden) med "din" lyd.

Jeg har jo sagt at jeg skal kjøpe effekt pedaler i Usa.

Hva anbefaler du meg til dette riffet?

Litt vanskelig å si, men jeg personlig ville kutta ut kompressor og chorus kanskje og heller lagt på litt vreng for å få litt bedre dynamikk, men det er jo ut fra mine preferanser. Hvilke effekter du bør kjøpe, må du nesten finne ut av selv. Dine evner og lydpreferanser kommer sannsynligvis til å utvikle seg og forandre seg jo mer erfaring du får, uansett.

Litt vanskelig å si, men jeg personlig ville kutta ut kompressor og chorus kanskje og heller lagt på litt vreng for å få litt bedre dynamikk, men det er jo ut fra mine preferanser. Hvilke effekter du bør kjøpe, må du nesten finne ut av selv. Dine evner og lydpreferanser kommer sannsynligvis til å utvikle seg og forandre seg jo mer erfaring du får, uansett.

Ny oppdatering: (Med fuzz og hurtigere tempo) http://www.youtube.com/watch?v=B1tVrulS4KM

Tja, det er i grunnen grunnlyden din jeg synes blir for komprimert og steril, og da hjelper det ikke å legge litt fuzz oppå den. I tillegg virker det som om inngangssignalet inn på maskina di er for høyt slik at du får klipping.

Tøfft riff og veldig imponerende med tanke på din unge alder, men den gitarlyden din var ikke all verden kanskje nei. Effekter hjelper ikke - skru deg frem til en god grunnlyd og pynt så med litt delay/reverb/tidsbaserte effekter.

Og øv på dette riffet ca 2000 ganger, så det sitter skikkelig. Riff er egentlig veldig enkle ofte, men de låter ikke knall før du har skikkelig timing og kontroll på hvordan de skal/kan spilles.

Går helt sikkert greit å finne fine gitarlyder med den zoom boksen:

Noe sier meg at du egentlig ikke har testet ut den zoom boksen noe særlig. Ta og sett deg ned og lek litt mer med den før di bruker så mye penger på løse pedaler og/eller forsterker. Det er mitt råd egentlig, da finner du kanskje ut litt om hva du liker og kommer til å bruke.

Tøfft riff og veldig imponerende med tanke på din unge alder, men den gitarlyden din var ikke all verden kanskje nei. Effekter hjelper ikke - skru deg frem til en god grunnlyd og pynt så med litt delay/reverb/tidsbaserte effekter.

Og øv på dette riffet ca 2000 ganger, så det sitter skikkelig. Riff er egentlig veldig enkle ofte, men de låter ikke knall før du har skikkelig timing og kontroll på hvordan de skal/kan spilles.

Går helt sikkert greit å finne fine gitarlyder med den zoom boksen:

Noe sier meg at du egentlig ikke har testet ut den zoom boksen noe særlig. Ta og sett deg ned og lek litt mer med den før di bruker så mye penger på løse pedaler og/eller forsterker. Det er mitt råd egentlig, da finner du kanskje ut litt om hva du liker og kommer til å bruke.

Takk for komentaren, Greener! Videoene du la ut har jeg sett, men bra du forsikrer meg.

Litt utafor: Burde jeg spare penga mine å kjøpe en god forsterker etter brursdag? (Deres mening)

Kom på det i dag...

Edited by ovl

Definitivt!

Nå ble jeg j****** letta! :P

Man KAN utnytte Zoom'en hvis man tar seg tid. Fant ut at jeg ikke trengte stompboxer for å bare kjøpe noe i USA.

Da blir det plektre for 3000,- Bare tulla.