Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Merkelig problem med lyd


Sorg

Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg spiller så "svinger" lyden fra ampen veldig. Dvs, jeg slår an en akkord og den klinger som om jeg skulle bruke vibarmen ganske kraftig.... det er kanskje vanlig med litt slikt "feedback", men nå er det altfor mye.. noe som ikke stemmer.. håper noen skjønner hva jeg mener her.. i såfall hva kan være grunnen? ampen som ikke er varmet opp godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig dunlop plekter. Dunlop Ultex Jazz. Men jeg er rimelig sikker på at ikke det er problemet.. det er ikke volumet som går opp og ned men lyden svinger på en måte rundt (noe ala en b3 hammond, men uten sammenligning forøvrig)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stemt ordentlig? Teit spørsmål, men det kommer sånne "vibber" når man ikke har stemt og slår et grep.

Jo. Har kun merket dette de to siste dagene på øving.. Aldri før.. Begge gangene har det dog forsvunnet etter hvert, men under en konsert kan det jo være et problem...

Kan det være dårlige rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare symptomer som kan være døde preamprør. Hvis du har et par ekstra liggende, så ville jeg testa å bytte ut ett og ett av gangen, for å se om symptomene forsvinner. Trenger ikke noe justering eller noe ved bytte av preamprør. Rør er feilkilde ved flesteparten av problemer som dukker opp i røramper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.