Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny sang i ny sjanger!


flesk

Anbefalte innlegg

Idéen din er god, men det er et par ting å sette fingeren på:

1. Vokalen er ujevn, både i volum og kvalitet (engelsk uttale + tonehøyde)

2. Clean-gitaren som kommer inn etter 30 sekunder høres lettere ustemt ut

3. Etter 45 sekunder høres det plutselig ut som om du egentlig hadde lyst på et metall-riff, i tillegg til at de ulike gitarene ikke er veldig synkroniserte

4. Hvorfor vil du ha orgel de siste 45 sekundene? Fordi du hadde mulighet til å dynge det på? Jeg synes du burde dempe det, eller gi det en liten gjesterolle tidligere i låten (slik det er nå høres det ut som noe som er slengt på i etterkant)

Forslag: Prøv med orgelet i midten, for å skape litt mer dynamikk i uttrykket. Tror også det lønner seg å spille inn noen av sporene på nytt (spesielt vokalen), og mikse hele greia en gang til.

Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut, men jeg liker å pirke... Låten har potensiale til å bli veldig bra, men foreløpig er den for mye på skissestadiet. Melodilinjen er imidlertid fengende, så jeg synes absolutt ikke du skal parkere låten din. Jeg gjetter at du har spilt inn alt på egen hånd, og dette er typisk en låt som vil bli bedre dersom du får prøvd den ut i samspill med andre. I en live-situasjon vil denne låten kunne fungere riktig så bra, og hvis målet med musikken er å trekke damer så fungerer denne mye bedre enn chugga-chugga-riff og burzum-brøl B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er ikke helt ferdig. Jeg har spilt inn alt selv ja og er ikke egentlig ikke noen særlig vokalist, har egentlig tenkt å få broren min til å synge på sangen.

Skjønner ikke helt hva du mener med det at jeg egentlig hadde lyst på et metall riff? men ja det er alt er ikke helt synkronisert.

Grunnen til at jeg vil ha orgel på slutten, er jo rett å slett at jeg synes det var kult, trengte ikke akkuratt å være orgel og er vel kanskje en smule høyt på, men poenget er at jeg synes det var kult å ha chordsene oppå bass greia.

Når du sier prøv orgelet i midten, mener du da etter 1:16?

Men takk for god tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder orgelet synes jeg du bare skal prøve deg fram og finne ut hvor det passer best. Jeg syntes det ville fungert bedre dersom orgelet ikke bare var på slutten - da virker det overlesset, etter min mening. Etter min smak: Orgel kun i midten, eller "presentasjon" (kort sekvens, ned i volum) av orgelet tidligere + orgel i avslutningen.

Når det gjelder "metallriffet" synes jeg det bryter litt for mye med resten. Det blir liksom litt for rett på, i stedet for at jeg som lytter føler at det bygger seg opp.

P.S. Jeg regnet egentlig med at dette ikke var helt ferdig. Jeg liker tanken bak, og jeg tror ikke du er langt unna noe "salgbart" ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.