Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen spørsmål ang. plateselskap.


Anbefalte innlegg

Nå har det seg faktisk sånn at det er noen som titt og ofte dukker opp og gir ut plate her synes jeg men.. :ninja:

Ja, men hvor mange er det egentlig?

Aphelion og han fyren fra In Vain er de eneste jeg kommer på som har platekontrakt.

Og de har man jo ikke hørt noe fra i tråden her, så de er sikkert dritfornøyde med hva de sitter på :lol:

Trenger jo ikke å begrensa spørsmålene sine til et gitaristforum.

Faktisk interessert i å høre hva de fikk forhandla seg fram til og hvordan dealene deres funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endel medlemmer som har/på har hatt kontrakt og de har delt sine (relativt blandede) erfaringer noen ganger som f.eks. her:

HRI tråd om platekontrakter

Men utifra det jeg selv har lest/hørt/lært høres det ut som du kanskje har litt vel opptimistiske forhåpninger til å bli "plukket opp" av et plateselskap med mindre du vinner X-faktor eller Norske Talenter. Ellers er det vel som Audun sier at plateselskapene i dag nesten forventer å få produktet ferdig i handa og uansett om man har kontrakt og selskapet evt. dekker innspilling er det jo snakk om forskudd som skal betales tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke lov til å si noe om avtalen vår. Alt jeg dog kan si er at den er meget bra. Jeg kjenner folk i andre band som sier de ikke tror det er mulig å få noe som er mye bedre enn dette. Vi forhandlet vel knapt, dealen var utrolig bra som den var.

Av ting en bør være obs på:

- Ikke signere på for mange skiver. Signer for 1 skive, men opsjon på en til, etc.

- Sørg for avklaring om alle kostnader, osv

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Les "hjelp jeg er i popbransjen", god bok med svar på alt du lurer på

Enten det, eller meld deg inn i Brak.no og spør der. Da får du ett langt relevant og saklig svar isteden for tredve poster hvor folk må lese innlegg fra "død", som forresten burde leve opp til navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.