Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakker med strenger av samme tykkelse (f.eks. 0.10)?


sarge

Anbefalte innlegg

Det at tynne strenger ryker er da ikke noe ukjent. Trenger ikke ha noe med skarpe kanter, feil montering eller annet å gjøre. Det er rett og slett slikt som skjer fra tid til annet.

Takk skal du ha. Jeg begynte å lure på om jeg gjør noe feil. Men jeg tror det bare er det at jeg i det siste har fiklet mer med strenger enn gjennomsnittsgitaristen gjennom forsøkene mine på bedre setup på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har røke så mange e-strengar i det siste at eg har bestemt meg for å gå opp ein dimensjon. Kanksje det også kan vere eit tips til trådstarter?

Ja, jeg har gjort det på en av gitarene, fra .010 til .0105 :ninja: (ghs David Gilmour signatur), men det hadde ikke noe med strengerykingen å gjøre. Har forsøkt 11 før, men synes det blir litt stivt.

Og som jeg tidligere har nevnt: Strengene ryker nesten aldri når jeg spiller, kun når jeg driver med setup av gitaren og slakker og strammer strengene.

Det er egentlig ikke noe problem at strengene ryker, det ville vært verre om det skjedde under spilling, men det er synd at jeg etterhvert får så mange 5-strengs sett liggende. ;) Når jeg først oppgraderer et sett synes jeg det er greit å oppgradere fullt sett med originalstrenger av samme merke.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har røke så mange e-strengar i det siste at eg har bestemt meg for å gå opp ein dimensjon. Kanksje det også kan vere eit tips til trådstarter?

En tykkere streng vil riktignok være sterkere, men med samme pitch vil også belastningen/spenningen over strengen bli høyere. Ikke sikkert det hjelper så mye.

Det bør være mulig å justere gitaren slik at man kan spille med de strengene man foretrekker. Hvis man spiller ekstremt voldsomt vil strengene ryke fort uansett pga utmatning på kritiske steder (bridge etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort det på en av gitarene, fra .010 til .0105 ninja.gif (ghs David Gilmour signatur), men det hadde ikke noe med strengerykingen å gjøre. Har forsøkt 11 før, men synes det blir litt stivt.

Og som jeg tidligere har nevnt: Strengene ryker nesten aldri når jeg spiller, kun når jeg driver med setup av gitaren og slakker og strammer strengene.

Det er egentlig ikke noe problem at strengene ryker, det ville vært verre om det skjedde under spilling, men det er synd at jeg etterhvert får så mange 5-strengs sett liggende. wink.gif Når jeg først oppgraderer et sett synes jeg det er greit å oppgradere fullt sett med originalstrenger av samme merke.

HELT ENIG MED SARGE! Hver gang jeg ryker en streng (som heldigvis ikke er så ofte) bytter jeg hele settet.

Blir mange ganger "forskjellig" lyd med flere typer strenger, nye og gamle. Til fordel og ulempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.