Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikset og lagt ut ny låt!


Grimsland

Anbefalte innlegg

La akkurat ut en ny låt på vegne av bandet mitt og vil gjerne ha kommentarer :)

Låta som er ny heter Left Alive og alt er recorda og mikset på hybelen min. Låta ligger øverst på myspace siden vår her: http://www.myspace.com/kuraibandnorway

Kom gjerne med tilbakemeldinger på både struktur og lydbilde.

Takk takk.

Endret av Grimsland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer Tambarskjelve! :)

Trommelyden er jeg og trommisen ofte litt uenig på, jeg er ville gjerne hevet den tydeligere frem med en litt mer markant i miksen med mer trigget og klikkete lyd. Trommisen er mer glad i en "du hadde merket om den var borte" type lyd, litt større og hul - man kan ikke vinne alle slag!

Hvilken panorering tenker du på ? Er det gitarene på pre-choruset hvor de markerer hver for seg på høyre\venstre panoreringen?

Prechoruset i seg selv er det i låten jeg er mest usikker på, synes det ble litt ensformig og langstrekkelig. Selvom det er mange gitarvariasjoner, men de kommer liksom ikke godt nok frem. Ellers er jeg også misfornøyd med sololyden på gitarene, ikke fyldig nok. Vokalen på reffrenget ble også ikke så stort som jeg håpet på, dette er nok pga litt hard komprimering fra min side i mastringene. Det ligger 12 spor med vokal på reffrenget, hehe. 8 cleane i forskjellige harmonier og dub, pluss 4 med skrik. Når de spilles alene høres det ut som queen, men i miksen kommer det ikke godt nok frem synes jeg. Prøvde å panorere mye forskjellig, men fikk det ikke så stort jeg ville. Noen tanker?

Brukte cubase 4 til innspillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1 gjennomlytting så må seg si at detta er noe av det bedre jeg har hørt her på forumet. Mye bra solo spesielt. Likte lydbildet, Basstromma er litt dau første halvdelen av låta, så får den mere klikk andre halvdel (?). Vet ikke hva det kommer av men hehe. Eneste jeg kan pirke på nå er growlinga i refrenget, som er litt for høy, legg den litt mer bak cleanen. Etter min mening...

Ellers er detta noe jeg vil høre mer av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.