Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modde en Les Paul til å ta «vanlige» pots


Aphelion

Anbefalte innlegg

Yes. Les Paulen min bruker såkalte «long shaft» pots, og det begynner å irritere meg GRENSELØST at det ikke er mulig å få tak i slike som er lefty, og logaritmiske. Vurderer rett og slett å få frest ut litt inni cavity'n, sånn at jeg kan sette inn vanlige pots... Hvor lurt/dumt er egentlig dette? Jeg vet den kommer til å tape seg i verdi, men dette er uansett en gitar jeg ALDRI kommer til å selge...

Meninger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vrir motsatt vei av det dere gjør for å skru volumet på fullt. Ergo om man lodder «feil vei» for å få til dette, så blir responsen HELT køl. 0-2 ca er omtrent av/på, og på det resterende skjer det ikke en dritt.

Modding av pots er ikke noe jeg tør begi meg ut på... Har NULL tålmodighet til den slags pirkearbeid, kommer til å klikke i vinkel :)

Hm, så løsningen med 1M lineær + motstand gir altså 500k? Og da blir den log «riktig vei» for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så løsningen med 1M lineær + motstand gir altså 500k? Og da blir den log «riktig vei» for meg?

Jepp den komboen funker jo hvilken vei du vil og burde gi deg ca den taper'n du vil ha. Det er det eller starte en gruppe på Facebook for å få CST til å lage riktige lefty pots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

WOHO! Sendte en mail til RS og fikk detta svaret:

Hi Thor

Yes...any RS kit can be made left-handed, with reverse-taper pots, long or short shaft....

When you order online, in the 'Comments' or 'Notes' box, just state that you want your kit wired left-handed, and I'll take care of it.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.