Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazzgitar - hva finnes?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Det står mellom en sånn og en ny Les Paul når jeg får igjen på skatten i Juni. Men jeg ønsker meg egentlig nå bare en grei jazzgitar som jeg kan puttle litt med :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Av alle her er du den som har minst lov til å be folk dra i musikkforretninger ! :lol:

Jeg gir bare tips, og hvis du har problemer med det kan du bare droppe å poste... Jeg er faktisk ganske ofte i musikkbutikker :(

Og i tilleg ler du!

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til musikkbutikken og prøv de mest populære merkene som er nevnt i tråden ;)

Her i Bergen har de ikke alle tenkelige modeller i butikkene, hadde det bare vært slik :). Derfor ser jeg om noen andre har noen ideer som ikke fåes tak i utenom på f.eks internett. Ellers er dette et tips selvfølgelig flere burde hørt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har så mange typer gitarer allerede ville jeg gått for en Ibanez Artcore type ... Pat Metheny, John Scofield og George Benson spiller vel på Artcore gitarer?

Jeg hadde nok gått for en sånn ... Har prøvd et par og de er utrolig gode gitarer :)

Men hvis du skal dyrere så anbefaler jeg ES-33? eller ES-175.

ES serien er nydelig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bare tips, og hvis du har problemer med det kan du bare droppe å poste... Jeg er faktisk ganske ofte i musikkbutikker :(

Og i tilleg ler du!

Var ikke meningen å være slem mot deg, men du har jo faktisk en 6 sider lang tråd hvor (nesten) samtlige medlemmer involvert anbefaler deg og dra i en gitarbutikk, men du har fremdeles ikke gjort det. No offence. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har så mange typer gitarer allerede ville jeg gått for en Ibanez Artcore type ... Pat Metheny, John Scofield og George Benson spiller vel på Artcore gitarer?

Jeg hadde nok gått for en sånn ... Har prøvd et par og de er utrolig gode gitarer :)

Men hvis du skal dyrere så anbefaler jeg ES-33? eller ES-175.

ES serien er nydelig :wub:

I første omgang ser jeg bare etter en gitar som er typpisk "bang for the buck" (eller hva man sier). Altså en gitar som ikke koster allverden men er god, artig å spille på og låter godt (type Fender mexico). Når jeg får igjen på skatten til sommern, skal jeg imidlertidig kjøpe meg enten en ny Gibson CS Les Paul 58, eller en ES-355/335.

Tror det blir en Ibanez Artcore om en stund, ja. Det må bli en double cut, jeg synes de var fine (maken som Castor viste til tidligere). Jeg får gå på hagstrøm til uken og se om de har den inne. Det ser også ut som en gitar som kan brukes til mye rent utseendemessig.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang ser jeg bare etter en gitar som er typpisk "bang for buck" (eller hva man sier). Når jeg får igjen på skatten til sommern, skal jeg kjøpe meg enten en ny Gibson CS Les Paul 58, eller en ES-355/335.

Tror det blir en Ibanez Artcore om en stund, ja. Det må bli en double cut, jeg synes de var fine (maken som Castor viste til tidligere). Jeg får gå på hagstrøm til uken og se om de har den inne. Det ser også ut som en gitar som kan brukes til mye rent utseendemessig.

Lucky you, har hatt lyst på en Artcore eller ES eller noe lignende lenge nå, men har aldri hatt penger til det eller har bare brukt det på noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til penger, så er den jeg har nesten ubegripelig mye gitar for pengene. Så utrolig gjennomført og bra. Det eneste om avslørte at det var en relativt rimelig gitar, etter min ringe vurdering, var båndarbeidet. Der kunne man ha lagt inn noe mer tid. Slike gitarer blir jo i min verden ikke råspilt på, og da blir slike detaljer viktigere.

Feilen er ikke større enn at litt finpussing her og der med en laminatbakgrunn og litt smergelpapir, så er det på plass. Runding av bånd blir ved neste strengeskift, og da blir det flats på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky you, har hatt lyst på en Artcore eller ES eller noe lignende lenge nå, men har aldri hatt penger til det eller har bare brukt det på noe annet :P

Det koker ned til prioriteringer. B). Jeg hadde 25K forige sommer, spart lenge til en god Les Paul. Så fikk jeg plutselig lyst å dra på interrail. Det ble ingen gitar, men antakeligvis den beste sommeren, det beste minnet og det feteste jeg noen gang har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.