Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazzgitar - hva finnes?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Jeg har en Aria Pro II FA70 (eller noe sånt). Full size jazzboks, veldig god å spille på.

Nå spiller ikke jeg jazz, så jeg har satt inn TV-Jones pickups for litt mer blues/rockabilly stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men er det egentlig nødvendig å ha en gitar til hver eneste sjanger :P? Jeg har nå en Telecaster og en Stratocaster og kan fint spille det meste (kanskje noen unntak). Hvis man lærer seg å skru bra nok på pedaler og forsterker er det utrolig hva man kan få til :P

Men selvfølgelig GAS's sine veier er uransaklige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke(n) gitar(er) har du nå?

Fender Stratocaster (77)

Tokai Stratocaster (79)

Squier Stratocaster (Japan tidl. 90-talls).

Squier Stratocaster (kjipo fra våre dager).

70's Gibson Les Paul

Samt et par akkustiske.

Det jeg ser etter er en klassisk "jazz-semi-hollow-body-gitar". Vet at man kan få det meste av lyd ut av det meste, men jeg synes nå disse jazzgitarene ser så fin ut, dessuten låter de gromt. Yamaha AE-Serien så fin ut. Også den Ibanezserien Castor hviste til. Det er noe slikt jeg er ute etter. Til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez!!!!

Ibanez er gode, spesielt de gamle Artist-seriene. Hadde en gammel halvakkustisk Artist i noen måneder, samt en Ibanez Artist 2617 (i 2 år). Var veldig førnøyd med de. Angrer på at jeg har solgt dem idag, spesielt den halvakkustiske. Menmen, blir man frelst av strat, så blir man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med tonekontroll kan brukes som jazzgitar, låter bare rart og hult uansett! (obs, obs! Egne meninger)

OK.

Men nå er det ikke akkurat sånne meninger trådstarteren er ute etter. Da kunne han likegodt latt være å spørre noen her og kjøpt en helt tilfeldig gitar.....

jeez...

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.