Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazzgitar - hva finnes?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe en billig jazzgitar (halvakustisk). F.eks type Epiphone Joe Pass.

Ser etter en gitar med rund lyd, ikke for tynn hals og milde mikker. Dette er noe jeg ikke har noen som helst erfaring med, jazzgitarer altså. Men synes de klinger fint.

Om noen kunne anbefalt noen modeller som er verdt å sjekke ut i den lokale gitarbutikken, gi en lyd. :)

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ønsker å kjøpe en billig jazzgitar (halvakustisk). F.eks type Epiphone Joe Pass.

Ser etter en gitar med rund lyd, ikke for tynn hals og milde mikker. Dette er noe jeg ikke har noen som helst erfaring med, jazzgitarer altså. Men synes de klinger fint.

Om noen kunne anbefalt noen modeller som er verdt å sjekke ut i den lokale gitarbutikken, gi en lyd. :)

Hvilke(n) gitar(er) har du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Les Paul jazz gitaren?

Den var vel i utgangspunktet tenkt for jazz-gitarister ja. Les Paul selv var jo en forholdsvis habil jazz-gitarist. At den også funka til det meste av andre sjangere som kom til etterhvert, er jo bare fint for oss som overhodet ikke spiller jazz! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn. Dette er vel også en jazzgitar?

[Ibanez AS-73

Jeg spilte jazz på nettopp den gitaren i godt over et år, og den funker kanon til jazz. Jeg byttet mikker i den, siden jeg syntes de som fulgte med låt litt "kvakk-kvakk", men det er småpirk.

Men ikke glem telecaster! Funker som fy til jazz/fusion. Selv spiller jeg på en G&L ASAT Semi-Hollow, og jeg spiller en del jazz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var vel i utgangspunktet tenkt for jazz-gitarister ja. Les Paul selv var jo en forholdsvis habil jazz-gitarist. At den også funka til det meste av andre sjangere som kom til etterhvert, er jo bare fint for oss som overhodet ikke spiller jazz! :D

Rettelse: Les Paul var vel i utgangspunktet ikke laget til og for jazzgitarister, men som Gibsons svar på Fenders Nocaster/Telcaster planke (solidbody) gitarer. Gibson ES-150 og 175(?) (Usikker på modellene) ble jo laget før og samtidig som LP ble laget, og var selvfølgelig mer typiske jazz-bokser.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.