Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To fx-loop or not to fx-loop, that is the question


Loztboy

Anbefalte innlegg

Men det var da svært da...

Det kommer strengt tatt ann på ampen og det kommer strengt tatt ann på pedalen/effekten...

Min Hardwire Delay trives ikke i effekt-loopen, så den er plassert sist i effektkjeden foran ampen.

Min Hardwire Reverb kan ikke plasseres foran ampen... da høres den bare cheesy ut.

Chorus pedalen høres klink likt ut, men det smeller noe i ampen når jeg slår av/på dersom den står i effektloopen... ikke ett problem foran ampen.

Dette er med en 65amps Lil' Elvis... dersom du har en annen amp og/eller pedal, så kan nok dine erfaringer være noe annet.

Jeg har brukt mye tid på å flytte pedaler fram og tilbake og har nå endelig funnet ett oppsett jeg liker... og det passer veldig bra i allefall til jeg skal begynne å legge til eller bytte ut pedaler. Da er det på'n igjen men testing er jo litt av morroa...

For info, jeg har kun Hardwire RV-7 i loop'en... eller så er signalkjeden som følger:

Gitar -> Korg Pitchblack Tuner -> Dunlop Dimebag Wah -> Keeley Compressor -> Visual Sound Jekyll&Hyde -> Barber Electronics Direct Drive SS -> Rothwell Hellbender -> Visual Sound H2O -> Hardwire DL8 - Amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j***a APE(lion)!

serriøst?! har ingen på dette forumet her gått på noen form for skole?

så du at jeg skrev, man får et renere signal!! :angry:

lei av sånne "jeg kan alt" folk.. :angry:

Noe av det man kan lære i f.eks. norsk skole er jo rettskriving da:

"seriøst" skrives med kun én r (joda, man kan bruke to r'er for å skape inntrykk av at man snakker østkantdialekt, og det jo alltid utrolig festlig... Slå forøvrig opp "patronisering" i ordboken, i tilfelle du ikke tok poenget med det samme).

Etter punktum, spørsmåltegn og utropstegn kommer en ny setning, og nye setninger skal begynne med stor bokstav.

Det er ikke det at jeg behersker språket og kan alt, det er bare det at arroganse kler meg ;)

Og så, siden vi alle er så glade i hverandre, så gir vi hverandre en skikkelig bjørneklem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j***a APE(lion)!

serriøst?! har ingen på dette forumet her gått på noen form for skole?

så du at jeg skrev, man får et renere signal!! :angry:

lei av sånne "jeg kan alt" folk.. :angry:

:lol:

Noe av det man kan lære i f.eks. norsk skole er jo rettskriving da:

"seriøst" skrives med kun én r (joda, man kan bruke to r'er for å skape inntrykk av at man snakker østkantdialekt, og det jo alltid utrolig festlig... Slå forøvrig opp "patronisering" i ordboken, i tilfelle du ikke tok poenget med det samme).

Etter punktum, spørsmåltegn og utropstegn kommer en ny setning, og nye setninger skal begynne med stor bokstav.

Det er ikke det at jeg behersker språket og kan alt, det er bare det at arroganse kler meg ;)

Og så, siden vi alle er så glade i hverandre, så gir vi hverandre en skikkelig bjørneklem :wub:

En annen ting man bør huske på er at det holder med ett utropstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorris: Jeg oppfattet ikke Aphelions utsagn som noe angrep på deg, tror han bare ville si at "renere" signal ikke nødvendigvis er det alle folk foretrekker.

MIN personlige mening er at rekkefølgen på effektene er viktigst mht. vreng og delay (og div. andre ting som Whammy og andre effekter som splitter originalsignalet). Og når vrengen er FORAN ampen så ville jeg plassert resten foran også, bare de nevnte effektene er senere i kjeden. Så sparer du strekking av to ekstra kabler også... Selv bruker jeg kun ampvreng, og har følgelig deler av brettet mitt koblet i effektsløyfa.

Smak og behag. Det "beste" svaret er vel at du bare må prøve deg fram, for en viss forskjell er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.