Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig fuzz med "Hendrix-sound"?


Anbefalte innlegg

De fleste ff kretser er vel relativt like. Min erfaring er at hovedforskjellen ligger i transistorene. SUNFACE'en min har ihvertfall noe helt annet enn de som sitter i den der. Jeg har noen forskjellige og ingen av de låter likt heller selv om det jo er samme kretsen, men alle låter som en fuzzface. Det fleste av Dunlop versjonene er vel ikke no særlig men jeg likte den nye Dunlop Hendrix modellen Jorge Tripps laga når jeg prøvde den. Den låt ganske fint. Er nok ingen av mine som kvalifiserer som rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ff kretser er vel relativt like. Min erfaring er at hovedforskjellen ligger i transistorene. SUNFACE'en min har ihvertfall noe helt annet enn de som sitter i den der. Jeg har noen forskjellige og ingen av de låter likt heller selv om det jo er samme kretsen, men alle låter som en fuzzface. Det fleste av Dunlop versjonene er vel ikke no særlig men jeg likte den nye Dunlop Hendrix modellen Jorge Tripps laga når jeg prøvde den. Den låt ganske fint. Er nok ingen av mine som kvalifiserer som rimelig.

Om du har Sunface med BC108 eller BC183/184, er det nogenlunde samme greia, har du med Germanium som NKT275 låter det ganske annerledes.

Det som skiller Analog Man og små byggere som Swaptronics og flere med, er at de tar seg tid til å matche og sjekke transistorene for gain, slik at man ikke får en pedal som er helt "over the top", og bare lager grøt.

på 90-tallet hadde jeg en av de typisk forferdelige røde Dunlop Fuzzfacene, og kom i kontakt med Analog Man, som sendte meg to matchede transistorer med monteringsinstruks for $10. Det var mens han fortsatt var på kjellernivå, og det var ikke 2 år ventetid på pedaler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har NKT 275 i den. Lenge siden jeg kjøpte den og var det heller ikk eno ventetid. Tror alle mine FF har germanium, er litt usikker på hva som sitter i Diaz'en. MJM'en og Fulltone er ihvertfall germanium. De låter fint alle sammen, men forskjellig.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har NKT 275 i den. Lenge siden jeg kjøpte den og var det heller ikk eno ventetid. Tror alle mine FF har germanium, er litt usikker på hva som sitter i Diaz'en. MJM'en og Fulltone er ihvertfall germanium. De låter fint alle sammen, men forskjellig.

Hehe, jeg siktet til at AM har blitt "stor" og meget populær, er vel nær to års ventetid på King Of Tone pedalene nå.

Jeg gikk for Silisum istendenfor Germanium, siden jeg vil ha en mer Eric Johnson/sen Hendrix-type fuzz. De er litt hissigere, ikke så "fete". Fuzz er moro, har kikket litt på den nye Hendrix-fuzzen som får masse skryt, men det er nå engang upraktisk men den pannekaka på pedalbrettet.. :) Men den burde ikke være vanskelig å bygge inn i et mindre hus da, er jo ikke mange delene.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Silisum istendenfor Germanium, siden jeg vil ha en mer Eric Johnson/sen Hendrix-type fuzz. De er litt hissigere, ikke så "fete". Fuzz er moro, har kikket litt på den nye Hendrix-fuzzen som får masse skryt, men det er nå engang upraktisk men den pannekaka på pedalbrettet.. :) Men den burde ikke være vanskelig å bygge inn i et mindre hus da, er jo ikke mange delene.

.

Jeg lovte egentlig meg selv å kjøpe en sånn, men har aldri fått ut fingern. Er vel grenser for hvor mange fuzzer en trenger. Hadde en '70 før den var sil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.