Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Denyeverything rørboost


Haarball

Anbefalte innlegg

Skal i denne tråden prøve å få laget en liten anmeldelse av en rørbasert cleanboost/skitten boost/overdrive som Denyeverything på forumet her har laget til meg.

Pedalen har 2 individuelle rørbooster samt en transistorboost mellom, alle tre kan tas inn og ut etter ønske.

Den ser slik ut:

621236.jpeg

Kontrollene er som følgende:

På sidene er gain for de to rørboostene, på toppen er de to til høyre og venstre volum for rørboostene, den øverste er volum for transistorboosten og den nederste er tonekontroll for rørboost 2, fotbryterene er koblet slik at den til venstre kobler inn rørboost 2 og den til høyre kobler inn rørboost 1 og/eller transistorboosten. Bryterene under er øverst til venstre for å koble inn rørboost 1 og øverst til høyre for å koble inn transistorboost, dette er for at jeg skal kunne velge en av dem eller begge for å koble inn med fotbryteren. Nederste rekke av brytere er til venstre for å koble inn/ut tonekontroller for rørboost 2 og den til venstre fungerer som tonekontroll for rørboost 1.

Opptakene er gjort med en SM58, gjennom en UX2(beklageligvis igjennom Podstudio, dog ingenting er gjort med signalet der) og derfra til Audacity. Forsterkeren er en '79 Silverface Fender Pro Reverb. Jeg har brukt Normal Channel, input 1, bright switch av, preamp volume på 5, treble på 8, middle på 9, bass på 2-3 og master volume på rett rundt 3. Gitaren er en Fender Mexico Double Fat Strat, med Bare Knuckle Nailbomb i bridge og Miracle Man i neck. Jeg har prøvd å bytte pickuper en del i demoen mest mellom bridge og neck.

Opptakene høres en del spinklere ut i forhold til hva jeg hører når jeg står i rommet.

Spillingen min er ikke på topp, og ellers ikke så mye å skryte av. Spesiellt ikke på dagen derpå (i dag). Det er jo ikke spillingen min dette handler så mye om da.

Liten innholdsfortegnelse:

1: Bypass-signalet med bridge, middle og neck pickupkonfigurasjon

2: Rørboost 1 med volum halvveis oppe

3: Rørboost 1 med volum og gain halvveis

4: Rørboost 1 med volum og gain på full pupp

5: Rørboost 1 med volum og gain på full pupp, med volumkontroll og tonekontroll på gitaren nede(ikke helt da selvfølgelig) med middle pickupkonfigurasjon

6: Rørboost 1 og transistorboost, litt varierende innstillinger

7: Rørboost 1 og 2, litt div. innstillinger på denne også

8: Rørboost 1,2 og transistorboost, rørboost 1 med fullt volum og ca halv gain, rørboost 2 med trekvart volum og halv gain, transistorboost på full pupp. Gått for en noenlunde distortionaktig lyd her.

Alt i alt så er jeg meget fornøyd med pedalen!

test pedal.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.