Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feil med editoren?


DrJustice

Anbefalte innlegg

De to siste meldingenme jeg har skrevet (tre med denne!) ble ikke formatert automatisk. Jeg måtte sette inn BR HTML tags for å få linjeskift. EN melding som jeg siterte inneholdt også BR tags, noe som tyder på at det ikke bare er jeg som opplever dette. Bruker IE8 på WIndows XP.

Edit: får ikke frem smilies-panelet heller. Det har skjedd en gang før, men da uten at det var noe galt med formateringen.

Er det noe vi kan gjøre i kilentenden for å fikse dette, eller er det forumet som må fikses?

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste meldingenme jeg har skrevet (tre med denne!) ble ikke formatert automatisk. Jeg måtte sette inn BR HTML tags for å få linjeskift. EN melding som jeg siterte inneholdt også BR tags, noe som tyder på at det ikke bare er jeg som opplever dette. Bruker IE8 på WIndows XP.

Edit: får ikke frem smilies-panelet heller. Det har skjedd en gang før, men da uten at det var noe galt med formateringen.

Er det noe vi kan gjøre i kilentenden for å fikse dette, eller er det forumet som må fikses?

DJ

--

tester

tester

Er ikke sikker på hva problemet ditt er her? Har aldri opplevd noe slikt - gå til profilen din (mine innstillinger) kryss av for "Skru på visuell (RTE) redigering?" og se om du fortsatt har problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tester

tester

Er ikke sikker på hva problemet ditt er her? Har aldri opplevd noe slikt - gå til profilen din (mine innstillinger) kryss av for "Skru på visuell (RTE) redigering?" og se om du fortsatt har problemet.

Visuell redigering er på. One, two, testing...DJ--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå er visuell redigering skrudd av.

One, two, testing...

...og med det funker formateringen igjen., men ingen smilies.

Jeg har ikke rørt RTE checkboksen på noen måneder før nå...

Edit: testet en quote med og uten RTE. Med RTE ser det ut til at jeg får med HTML formateringstaggene i teksten til den siterte meldingen og må bruke tagger for å få til formatering. Uten RTE får jeg normale sitater og formatering. Men smilies er borte i begge tilfeller. Har prøvd både med og uten 'kompatibilitetsmodus' i IE8.

Edit 2: hare denne cookien fra gitarnorge.no :

--------- snip ----------

__utma

247629144.606444024.1270394791.1270394791.1270394791.1

gitarnorge.no/

1600

624405888

30216622

869600784

30069771

*

__utmz

247629144.1270394791.1.1.utmcsr=forum.gitarnorge.no|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/topic/30180-hvilken-gibson-gitar-skal-jeg-kjoepe/page__st__60

gitarnorge.no/

1600

4027420032

30106483

869600784

30069771

*

--------- snip ----------

Edit 3:

Slettet cookien og startet IE8 på nytt - samme feil.

Edit 4: prøver nå fra en annen maskin, der virker det fint med IE8:

Version: 8.0.6001.18702

Build: 86001

Edit 5: Tilbake på forrige maksin, etter en reboot :

Version: 8.0.6001.18702

Build: 86001

Så samme versjon av IE8... Merkelig. Kan nå observere at det at jeg får HTML tags i meldinger som siteres ikke har noe med hvorvidt forfatteren hadde formateringstrøbbel og måtte bruke tags.

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med den største glede jeg kan meddele at idag virker RTE og smilies osv. igjen! smile.gif

Det er ingen endring i klientprogramvaren min, så fåglarne vet hvorfor - jeg antar at forumprogramvaren er uendret. Det som er igjen som en evt. mistenkt er en av de praktisk talt daglige "sikkerhetsoppdateringene" som MS byr på (jeg kjører auto update).

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. vi snakker nok om en MS leif av et eller annet kaliber vil jeg tro? Jeg brukte bare IE i en periode da Netscape plutselig ble grusom og IE var det eneste brukbare alternativet "all over" samt til testing av html, så jeg har liten daglig erfaring med IE de siste årene, men jeg vet jeg ikke liker den browseren, som det meste fra karene i Redmond egentlig..

På tide å vurdere Firefox som en permanent løsning? Hvis du lar bruker Windows som operativsystem og slår av mest mulig tilleggsfunksjonalitet, samt skaffer deg god alternativ programvare til det du skal bruke pc'en til ser ting ut til å fungere lang bedre og med langt mindre problemer i lengden. Dette gjelder også i større miljøer.

Ehh.. avsporing? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.