Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva tror dere om denne?


Cissus

Anbefalte innlegg

http://www.music123.com/ESP-LTD-FX-260-Spalted-Maple-Electric-Guitar-512886-i1177832.Music123

Kom over den her, synes den er heftig fet å se på (regner med det er en elsk/hat-gitar pga utseendet, men jeg liker den da). Har lyst på en sånn type gitar i samlingen, litt Metallica-frelst om dagen. En annen ting, hvorfor heter den FX-260 og ikke EX-260?

Hva tror dere om denne? Den er jo latterlig billig, og ser den ligger på godt over 5 lapper i lapper i Norge.

Og om jeg skal bestille den fra music123, blir da regnestykket noe sånt: 299 dollar = ca 1800 kr + frakt på gud vet hva + mva på gitaren 450 kr + mva på frakt (som sagt er det noe vanskelig å regne ut akkurat denne). Skulle tro dette ikke ville bli veldig mye over 3 000 hvertfall. Eller hur?

Hvor lang levertingstid må man regne med om ting går sånn ålreit? Og hva pleier frakt på gitarer fra usa å ligge på?

Messy post, i know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter vel FX fordi den har F-headstock, regner jeg med.

Du vet vel at de ikke sender direkte til Norge? Så du må få sendt gitaren gjennom et selskap(som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på. Sikkert noen andre som kommer til å nevne det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren har jeg ikke prøvd så skal ikke si noe om den, men har selv kjøpt ESP fra Music123.com med stort hell. Kjøpte en ESP Eclipse-II og fikk den sendt til en venninne i USA som tok den med til Norge. Kom den gang på under 10000,-. Leveringstiden og service var upåklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter vel FX fordi den har F-headstock, regner jeg med.

Du vet vel at de ikke sender direkte til Norge? Så du må få sendt gitaren gjennom et selskap(som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på. Sikkert noen andre som kommer til å nevne det)

I FAQen deres står det at de ikke sender Yamaha utenfor USA, og at de bruker UPS til å shippe internasjonalt, så regner med det går fint. I utgangspunktet ville jeg ikke vurdert å kjøpe fra usa når det dreier seg om gitar til under 10 lapper, men denne var jo laangt under halv pris i forhold til butikkpris i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I FAQen deres står det at de ikke sender Yamaha utenfor USA, og at de bruker UPS til å shippe internasjonalt, så regner med det går fint. I utgangspunktet ville jeg ikke vurdert å kjøpe fra usa når det dreier seg om gitar til under 10 lapper, men denne var jo laangt under halv pris i forhold til butikkpris i Norge

Du får den til under 4500 ny i Norge, og dessuten ligger det en brukt til 2800 i kjøp/salg-forumet. Totalprisen fra USA blir godt over 3000, særlig hvis de bruker UPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.