Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bedre hode


mark

Anbefalte innlegg

Etter å ha evaluert meg selv, prøvd å se litt på styrker og svakheter, så har jeg kommet fram til følgende: Jeg spiller mer enn fort nok, kan mer enn nok akkorder og skalaer. Rytmisk funker jeg også ganske bra. Det jeg ønsker å bli bedre på er dette med å spille med hodet. Høre/se hele musikkbildet, høre/se gitarens plass i lydbildet. Også få en bedre forståelse for hva et godt lydbilde er. Noen som har gode tips, bøker osv til hvordan man kan forbedre seg på disse områdene. Tror egentlig at dette er et kjempe viktig område å fokusere på dersom man ønsker å bli en god gitarist. Spiller det meste med unntak av metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg akkurat noen ekspert, men jeg tror man kan komme langt ved å "filosofere" over dette selv. Høre gjennom kompet en gang og prøve å tenke seg til en solo eller rytmegitar i hodet før man spiller. Tenke over hva som en best til den ene låta og hva som er best til den andre. Lytte til andre musikere selvfølgelig. Tror det er dårlig med fasit her. Sier kanskje seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye det samme som deg, mark. (bortsett fra at jeg ikke spiller fort nok osv....) Tror dette går mye på øving, erfaring, bevisthet osv... Har tenkt mange ganger ved anledninger der jeg har spilt med proffe gitarister at kunsten er å heller legge av enn på, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er kanskje den bevistheten som skiller gode gitarister fra ekstraordinære, men det er jæ.... vanskelig å gjennomføre i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.