Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 Two-rock amper og 2 pure 64? taper


Thorris

Anbefalte innlegg

Thorris, nå er du sikkert et slags musikalsk vidunderbarn, men DET er ikke de fleste av oss andre..

Hvorfor tror du dyrt utstyr kan lages? Fordi det eksisterer en hel haug med folk som har mer penger en talent kanskje? Skulle de flinkeste folka ha lisens/monopol på å handle dyrt eller eksklusivt utstyr hadde det nok ikke vært så fryktelig mye å velge i lenger ser du, av noe som helst egentlig.

Det som gir deg utstyr er penger, noen ganger kan talent gi deg penger også, men det gjelder ikke så mange, når alt kommer til alt.

Den karen du omtaler, spiller sikkert i et helt decent club-band som er langt over snittet av hva du finner igjen de fleste steder - hva er problemet? Må alle være på SRV nivå for å få lov til å spille eller eie noe ok utstyr?

Og forresten - Mr Dumble ler hele veien til banken han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fikk høre at Lars Håvard Haugen som er en ganske så grei gitarist, har spilt på en Marshall Valvestate til en ca 3000 kr i en del år. Hvorvidt er sant eller ikke, har jeg ikke noe på ;)

Heldigvis så er det et fritt marked! om man skulle hatt lisens på utstyr, så hadde dessverre mange spilt på squier og Epiphone. Det er ikke sånn at en som kjører Ferrari MÅ hete Sebastian Loeb. "Nei, du får ikke kjøpe den ferrarien, for i følge førerkortet ditt så er du ikke flink nok. Så hold deg til Ford Ka du." Om man har penger til det, så handler det kun om interessen for det. Om jeg noen gang blir rik på utdanninga mi så kommer jeg garantert til å få en heftig gitarsamling, uansett hvor dårlig jeg er på gitar! ;) 

istedenfor å poste tråder om en "idiot" som spiller på dyrt utstyr, kan man ikke heller poste videoer om et funn som spiller på dårlig utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå oppnevnt en Utstyrsnemd, bestående av Greener, CastorFiber, og meg.

(Jeg må lure meg med, hvis ikke må jeg levere fra meg alt utstyrt mitt, og jeg må også snakke med Greener og CastorFiber først).

Utsyrsnemda skal bestemme hvor mye en gitarist har lov å kjøpe utstyr for, etter idol-faktor, talent, og X-faktor.

Alle som ikke har vært gjennom sensuren, kan bli fratatt alt utstyr med umiddelbar virkning.

Det samme gjelder alt utstyr, som overstiger den kvoten, som er fast satt av Utstyrsnemda.

Lister vil bli sent til alle forretninger og internett butikker,

og de som ikke forholder seg til Utstyrsnemdas beslutninger,

vil bli fratatt retten til å drive innen musikkbransjen.

Klager på Utstyrsnemdas beslutninger, vil føre til umiddelbart beslag av alt utstyr,

og retten til å utøve alle former for musikk de neste to år.

Beslagelagt utstyr vil tilfalle Utstyrsnemda.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktige kvalifikasjoner er mye utstyr, litt ydmykhet i forhold til egne prestasjoner på gitar,

og helst mange års erfaring.

Gjør deg oppmerksom på at gitaristers studio, øvingsrom, og annet,

med tilhørende utstyr, selvfølgelig også vil bli fratatt de som har lokaliteter og utstyr

som overstiger kvoten som er fastsatt av Utstyrsnemda.

Det gjør at lagerlokale neppe vil bli aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vel en lignende tråd tidligere...

Og jeg må si for meg selv, så har jeg kanskje amp litt over "skillz" jeg også...

Tommy Sharif hadde en Koeningsegg til flere millioner, som han klarte å vrake... Som mange vet, så var Koeningsegg også ett begrenset antall biler.

Jeg begynte faktisk å lure på om førsteposter prøver og trolle oss alle sammen, eller om han er serriøs, men jeg synes at folk skal kjøpe det utstyret de har lyst på, og det som samsvarer med din personlige økonomi.

Det finnes så sinnsykt mange eksempler på ting som er så mye værre enn en nybegynner som har amp til 100.000, og jeg nevner i fleng:

-Kjendiser som har dritdyre biler.

-Rikinger som kjøper kunst i millionklassen! (Her er vel argumentet, at kunsten skulle ha hunget på museum, så flere kunne "nytet" av den)

-Stygge damer som har smykker til millioner!!

Jeg sier som jeg har sagt tidligere... Gitar er en JÆVLIG billig hobby, i forhold til mange andre hobbyer...

Si jeg skal kjøpe meg bil, også kjøper jeg meg en til 200.000 isteden for en til 300.000... Da har jeg i teorien 100.000 jeg kan spenne av på en gitar fra 60'tallet... Hva om jeg vil bruke det som veggpynt på hytta, og den aldri blir brukt? WHO CARES, det er mine penger!

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.