Web Analytics
Jump to content

Hjemmestudio til 30-35000

Robin_ogn
 Share

Recommended Posts

• Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg gir "#%¤!"@ i hvem som er gode eller dårlige på gitar, hold dere til topic, og hold dere for gode for personangrep (og - ikke svar med 'ok, jeg skal ikke poste mer irrelevante innlegg i denne tråden - argumentet faller, åpenlyst nok, på sitt eget grunnlag - posten).

For å klarere opp.

Du bruker Beta52 mikk på basstromme, SM57 på skarptromme, tammer og gitarer. B1 til vokal, kassegitarer og overhead til trommene, samt masse andre "akustiske" instrumenter.

Du TRENGER ikke mixeren, men jeg synes det er deilig å ha, for det er lettere å styre lyttingen til musikerene. EQ delen trenger du ikke SÅ mye, for du gjør mye av det i softwaren. SÅ du KAN drite i mikseren og BARE bruke MOTU'lydkortet. Det fungere veldig bra også. Så sparer du penger,.

du er jo ikke i boks da om han vil ta opp trommisen i bandet sitt. Dessuten glemte du at da må han ha midi interface og keyboard ...

Vegar ; er det preamper i kortet asså?

Og det er jo kjekt å ha eqen i mixern , om den er fin . For software eq har en tendens til å være litt "rar" selvom jeg har finni en litt fin en. Jeg ville som sagt mye heller kutta ned på kortet , kanskje gått en modell ned på mixern ellerno og spart penger på den måten ... Men jeg har jo ikke mixer , tar heller aldri opp noe som tar så mange spor som trommer heller da :P hehe ,

Nilsefix

Hva er det du fabler om. Midi Interface og keyboard er så absolutt ikke nødvendig. Greit nok, hvis han skal mice opp trommesettet må han jo seff ha mikrofoner ++ til det, men Drumkit from hell fungerer knallbra etter mitt syn.

ja ' date=' men du må jo ha noe å trigge det med ..[/quote']

Ok, planene mine nå er å bytte ut mot det lydkortet du sa, mixeren og det vil jeg ha, og høytalerene dropper jeg, for har et par bra her..Men om jeg kjøper alt det, mangler jeg noe da? skjønnte ikke hva du mente med at jeg måtte ha noe å trigge det med...

For å klarere opp.

Du bruker Beta52 mikk på basstromme' date=' SM57 på skarptromme, tammer og gitarer. B1 til vokal, kassegitarer og overhead til trommene, samt masse andre "akustiske" instrumenter.

Du TRENGER ikke mixeren, men jeg synes det er deilig å ha, for det er lettere å styre lyttingen til musikerene. EQ delen trenger du ikke SÅ mye, for du gjør mye av det i softwaren. SÅ du KAN drite i mikseren og BARE bruke MOTU'lydkortet. Det fungere veldig bra også. Så sparer du penger,.[/quote']

Ok!, Men jeg har jo rundt 35 å bruke så jeg dropper ikke mixeren.. men det jeg tenkte på, hvem mic skal jeg bruke til hihat og raid?

what nils said.

Det er visstnok veldig fine preamper i lydkortet ja. Jeg TROR iallfall det er 8 stk. Men mulig jeg husker feil og at det bare er 2. Sjekk det ut før dere tar det for god fisk :)

Det lydkortet nils viste meg, det M-(et eller annet) duger det? pluss hva mener dere med at jeg må ha noe å trigge trommene med? en liten ting til jeg har hørt, Windows krasjer ofte når man skal ta opp trommer. stemmer dette?