Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmestudio til 30-35000


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det vil vell alle som ikke har et fint studio fra før! :wink: Men har du fin gitar Robin så er det jo bedre med studio ja! :D Da får du ta opp noe fett til oss! :D

Får vel prøve på det:D hehe.. dette huset er mye billigere, derfor jeg får det;P skal by i morra da så er lisssom 90% eller noe nå... men ingen har bydd poå det å det har vært til salgs i 2 mnd.. så. ja:D blir nok noe av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips...ikke flytt på landet :-P

Landet er tingen det.. slipper alt det stresset..

får ikke gjort så mye mer i byen enn på landet.. Greit, der er en hel bunke med musikksjapper, og band ikke minst...

Men jeg synest ikke det veier opp for alt det positive med å bo på en fredelig plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt sett så er det oftere mer stabilt i lengden å jobbe på en dediktert studiomaskin a la Korg, Yamaha, Roland osv osv. Man slipper krasj og slikt tull

Derimot er det fortsatt enklere å editerte med stor nøyaktighet på en pc fremfor en maskin, uansett om man har skjerm eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er hva jeg har tenkt:

studio.jpg

Tanken er å gi dere en bra mikser og et bra lydkort. Dere har 8 analoge inn samtidig. Derfor bør dere i dette tilfelle kutte ut dobbel basstromme, og heller bruke en dobbel basstrommepedal. Det låter bedre også, for det er ikke så lett å stemme de likt, og få de til å låte likt. Dessuten bør dere kutte ut en tam også. Da får dere 8 spor trommer inn samtidig.

Mikseren er 16 hvilket betyr at dere kan la alle spille mens trommene er i opptak. hodetelefoner følger med, samt en amp til disse (4 forskjellige lyttemikser...) 2 patchbays som gjør at dere enkelt kan koble inn og ut instrumenter inn på lydkort.

Har ikke lagt ved DI, for det fant jeg ikke men det burde du skaffe deg. Et par stykk. Er litt penger igjen.

Og så burde du kjøpe et ok musikkprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen=) Men det var noe jeg ikke skjønnte, det med 8 trommer samtidig bare, er det ikke 16 forskjellige innganger på mikseren da? Også skal en kabel fra mikseren til lydkortet? Eller har jeg misforstått helt her nå? En ting til, hva er de DI sakene du snakket om? Har jeg alt jeg trenger her nå? Til å mikke opp forsterkere, trommer, og vokal? Og et siste spørsmål;P kan jeg få tatt opp demoer av bandet i bra kvalitet med dette utstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du gidder å lære deg å skru lyden , og mixern har fine preamper så ja , da kan du det. Jeg ville lagt til en midi sak også jeg da.. Men men.. . Et keyboard og et midi interface trenger ikke koste mer enn et par 1000 og kan gi deg sinnsykt mye lydmuligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.