Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmestudio til 30-35000


Anbefalte innlegg

Heisann! Har gjort en deal med mamma her;P om jeg går med på å flytte på landet får jeg kjøpe hjemmestudio greier til 30-35 tusen, men jeg vet ikke hva vi trenger.. har amper og trommesett, må jo da mikke opp dette, og hva mer vi trenger vet jeg ikke.. noe ide? Kjøpe fra Music123 regner jeg med, men får jeg noe bra til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med at du skal ta opp trommer er jo at da må du ha flere micer , og en mixer som duger litt . Jeg ville kjøpt for eksempel Delta 1010 ellerno , med 10 inn , for å kunne legge trommer på mange mange spor. Mixer får du ta med Themuthin .. vet ikke no om det.. Så ville jeg kjøpt et keyboard til å trigge synth ting osv , etter hva jeg vet er det midi interface med i Delta1010.. Mot alles mening her (tydeligvis) ville jeg anbefale deg å ikke kjøpe software , for da har du plutselig 10 laken mindre å bruke på gear.

jeg ville kjøpt et par kondesator micer , studio projects får du bra billige micer. Og kanskje et par sm 57er ... Ellerno .. Og så har du vel pc? . Da er du mer eller mindre i land .. har du mer ekstra kan du kjøpe POD eller no effekter osv .. eller monitore .. ta det som det kjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.music123.com/Recording-d17.music Hadde vært supert om noen gadd å legge til alt jeg trengte i handlekurv åsså ta et printscreen av det.. Vi har et trommesett, 4 cymbaler, 5 tammer, 2 basstrommer og resten av det vanlige. 2 Gitarer og vokal... Jeg trodde det var bra å kjøpe en sånn recorder ting jeg? som f.eks denne: http://www.music123.com/Korg-D16XD-Digital...r-i110666.music eller hva? Jeg vil iallefall prøve å utytte pengene så godt som mulig for å få spilt inn bra demoer... om det blir littegrann mer enn 35 er ikke det så veldig farlig heller..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan iallefall anbefale en kompakt digital recorder, i Korg D16 gata. Yamaha, Roland og Korg har alle gode 16+ spors som duger mer enn bra nok, selv til CD utgivelser i meget god demoklasse.

Ok! som den jeg la ut link av? men hva mer trenger jeg? hva slags tromme mikker er bra? og hvordan mikke opp amper og vokal og alt slik... Trenger seriøst hjelp her!:P Og en ting til! er ikke noe vits i å prøve å spare slik at det blir mindre enn prisen jeg skrev!:P Så bra som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC har flere muligheter... til at konflikter skal oppstå. Slik at du må formatere ditt og datt, og tull og tall. En kompakt sak gjør det den skal, så kan du selv bestemme hvor du skal få lydene fra. Ikke noe problem å bruke en synth til alt som skjer i en PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel gjort alt det samme med en Synth som du får gjort med en PC, men det er ingenting som kan overbevise meg om at det er mer behagelig, ergonomisk og effektivt å bruke en kompaktopptager (vel; ingenting jeg har sett så langt i alle fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Thomas. På de som er av den gode sorten kan du enkelt koble til en skjerm og mus, dermed jobbe som om du har alt på en PC. Jeg synes det er enklere og bedre med virkelige fadere, og ikke softversjoner av slike. Enklere med oversikt når du ser alt og slipper å klikke deg frem for å sjekke diverse nivå.

Jeg brukte en Korg D16 i noen år, og må si det var en stor positiv overraskelse. Kunne gjerne tenkt meg en slik maskin igjen, men gjerne med flere spor. Spor blir det aldri nok av. Mange spor på PC krever gjerne hardware, særlig med effekter og annet.

Men for all del, det er positive og negative sider med begge. Hva Robin har bruk for/foretrekker er ikke opp til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de som er av den gode sorten kan du enkelt koble til en skjerm og mus, dermed jobbe som om du har alt på en PC.

Var ikke klar over det (kjenner jeg meg selv rett har jeg kun lest begynnelsen av katalogene....), da trekker jeg selvfølgelig tilbake det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.