Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose ute av kontroll (Edge Pro 2)


Ursa

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aggg... som jeg har påpekt tidligere , vi har alle våre verdier.. :)

Jeg liker ikke strengskifte, og liker dermed å gjøre det kjapt og enkelt !

Dessverre blir det nok til at jeg kjøper meg en Fender Am. Deluxe fat strat med Floyd rose i juletider en gang,,, og det er IKKE med tanke på strengskifte :P :roll:

!!!! Jeg liker ikke floyd rose !!!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange andre tremoloer har du prøvd da' date=' Euph ?[/quote']

To posts standard vibsystem, på en billig Fender kopi. Fungerte ikke så bra, men mine evner kunne heller ikke tilføre mye på den tiden. Har den fortsatt men den blir aldri brukt.

Vintage vib, heftig brukt og stødig som fjell. Satt på en Stakset strat. Veldig god gitar og vib, bare så synd at viben forårsaket en god del begrensninger for min del. Disse ble jeg ikke klar over før jeg prøvde...

Lo-Pro Edge systemet. Som satt på min første Ibanez. En sann drøm. Vill herjing og fortsatt stemt. Etter en tilvenningsperiode ble det mindre herjing og mer en del av spillestilen. Andre system i samme gate som jeg har hatt på eide gitarer er Edge, Lo-Pro Edge 7, Floyd Rose.

For meg blir det å spille uten Floyd Rose type tremolo som å spille uten volum og tonekontroll på gitaren. Det er fullt mulig, men jeg føler meg hemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke strengskifte' date=' og liker dermed å gjøre det kjapt og enkelt ![/quote']

Tre i strengen med kula ved stemmeskruene, så skal du se at det straks går fortere. Hvis du i tillegg finner en trekloss e.l. som passer under tremoloen så går det straks mye kjappere å skifte strengene. Med litt trening er gitaren i riktig leie med nye strenger, da gjenstår bare litt strekking så er alt som det skal være.

Floyd Rose er kjapt og enkelt for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det å spille uten Floyd Rose type tremolo som å spille uten volum og tonekontroll på gitaren. Det er fullt mulig' date=' men jeg føler meg hemmet.[/quote']

hihi... det forteller litt om deg som gitarist :P IKKE negativt ment i grunn.. ikke noe skam i å vere avhengig av tremoloen,,, men det vil vel med andre ord si at du bruker den hele tiden?? Er ikke det litt å overdrive da ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det forteller masse om han som gitarist jeg at han tar i bruk de mulighetene som man har med en vib arm, og det gjør han og sikkert til en bedere gitarist med et større spekter en hva mange av dem uten vibarm har muligheten til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det å spille uten Floyd Rose type tremolo som å spille uten volum og tonekontroll på gitaren. Det er fullt mulig' date=' men jeg føler meg hemmet.[/quote']

hihi... det forteller litt om deg som gitarist :P IKKE negativt ment i grunn.. ikke noe skam i å vere avhengig av tremoloen,,, men det vil vel med andre ord si at du bruker den hele tiden?? Er ikke det litt å overdrive da ? :lol:

Euphor lever jo av triks vet du! Må jo ha Floyd da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.