Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose ute av kontroll (Edge Pro 2)


Ursa

Anbefalte innlegg

Heisann!

På enkelte Custom-gitarer betaler man jo minst 1000 kroner ekstra for å få med Floyd Rose-systemet. Jeg har nå kjøpt meg en Ibanez RG320FM med Edge Pro 2-tremoloen. Det skal jo være siste skrik på Floyd-fronten tror jeg. Så HVORFOR holder ikke stemminga seg? Jeg mener seriøst at den holder seg nøyaktig like stemt/ustemt som min dårlige gamle Overland-gitar (strat-kopi som ikke fins mer).

Er det noe jeg gjør feil? Stemmeskruene på tremoloen virker jo overhodet ikke som de holder seg der dem skal? Jeg må daglig stramme skruene så mye at til slutt har jeg skrudd dem helt inn, og må løsne "blokkene" oppe på halsen for å stemme der.

Tips mottas med stor takk! Gitaren er jo utrolig god ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei strengene er de jeg fikk med gitaren. Vanlige D'addario av noe slag. Jeg selv skulle gjerne hatt Elixir, da det er de jeg er vant med. Hvordan kan jeg strekke strengene, og trenger jeg gjøre det med elixir-strenger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at finstemmerne ikke virker som de skal. Forandrer tremoloen posisjon når du skrur på finstemmerne? Det kan være at tremoloen ikke er helt justert. Du sier originalstrengene sitter på, da er sannsynligvis ikke tremoloen satt opp skikkelig. Det bør gjøres med nye strenger i salgslandet, dette pga luftfuktighet og variasjoner som påvirker treverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edge Pro 2 er budsjett utgaven av Edge Pro så 2 tallet er litt misvisende.

Skulle uansett være fullt mulig å få stilt den tremmen din riktig så den holder seg stemt. Følg linken ovenfor du, så tror jeg tinga blir fiksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg rett og slett ikke har strukket strengene skikkelig. De fungerer mye bedre nå. Var forvirrende med den tremoloen siden hver gang jeg strammet en streng ble alle andre bittelitt slakkere. Men som dem forklarer på ibanezrules så er det fordi tremmen "flyter" i gitaren.

Må si jeg har lett litt etter den linken du oppgir over, også på ibanezrules sin hjemmeside, men har ikke funnet noe tilsvarende. Genialt! Nå er gitaren skikkelig oppe og går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve Tremolo med låsing på stemmeskruene!!

Floyd R. er noe herk! fint når alt er i orden men .. for noe rot da mann :D

Nei da er det faktisk bedre å ikke ha trem =) Da trenger du hvertfall ikke sette deg ned å skru som en mekaniker på Volvo (som har fått inn en bil med dieseldyr i hele dieselsystemet) når du ar slitt en streng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.