Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

New 7-string Guitar Day !


Hallstein

Anbefalte innlegg

Kom over en sinnsykt billig 7-strenger på ebay i går, eller, jeg vet ikke om den ble SÅ billig, men...

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380217603482&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Schecter C-7 Standard Med Seymore Duncan Designed Pickups av noe slag...

Jeg har ingen erfaring med 7-strengs gitarer, derfor så var det ikke så viktig med noe dyre greier...

Tenkte bare jeg skulle lære meg å spille på en slik, artig med noe annerledes :)

Fikk Selger til å sette verdi på pakken til 200 dollar, så da regner jeg altså ut hva prisen blir:

365$ + 99$ (Shipping) = 464$

464 * 5,9 = 2737,60 Kroner (Kun for gitaren og porto)

200 * 5,9 = 1180 Kroner

1180kr * 0,25 = 295 Kroner i Toll

Totalpris:

2737,60 + 295 = 3032,60 Kroner

Billig altså :D

Dessuten så er ingen NGD tråder komplett uten bilder :

354974898_o.jpg

354974954_o.jpg

354975031_o.jpg

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, takk ja :)

Siden det tross alt er aktive pickups fra før (Batteriluke på baksiden iallefall), så skal jeg vurdere å kjøpe meg 7-strengs EMG Pickups senere ;)

Du får se hvordan de høres ut de som står i, jeg har aldri hørt dem før så jeg vet ikke. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke toll men mva du betaler til Norge (for å flisespikke). Desuten må du betale toll på fraktprisen også - pluss at det blir litt fortollingsgebyr, og kanskje noe utleggsgebyr. Men så veldig mange hundrelappene mer en du har regnet ut blir det nok ikke :)

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duncan Designed er skikkelige drittmikker så oppgradering der er obligatorisk :)

Hvis du kikker på ebay linken hans så står det:

"Pickups: Seymour Duncan designed Active HB-7 humbuckers"

Aldri hørt om de før jeg, mulig det er dritt. De Duncan Designed pickupsa jeg hadde i kelly`en var hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kikker på ebay linken hans så står det:

"Pickups: Seymour Duncan designed Active HB-7 humbuckers"

Aldri hørt om de før jeg, mulig det er dritt. De Duncan Designed pickupsa jeg hadde i kelly`en var hvertfall det.

Trenger ikke se linken, ser jo på bildet at det er Duncan Designed mikkene.

Skjønner ikke at de ikke kan legge på noen dollar på prisen og levere de med ordentlige mikker, alle bytter de jo alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme gitar for et par år siden, Schecter lager ikke den modellen nå lenger.

Forholdvis slank og lettspilt hals med et herlig sug når du drar over H-strengen.

Duncan-mikkene som står på er helt grei, kan ikke sammenlignes med passive Duncan Designed-mikker som enkelte gjør her ser jeg.

Hvis du absolutt skal bytte bør du IKKE bytte til EMG (skjønner ikke hvorfor alle hyler sånn over EMG..),

bytt heller til Duncan Blackouts-mikker, mye fetere og tightere enn EMG.

Mange gitarister på youtube som bytter ut EMG-mikkene sine med Duncan Blackouts...fordi de ganske enkelt er fetere :D

Lykke til med fet gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk alle sammen.. men alvorlig talt, hvordan kan det bli tightere enn EMG's? Jeg har en LTD 6-strenger med EMG's, og jeg har jo tross alt en engl amp, og den er jo tight til de grader... så hvor mye tightere kan det bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.