Web Analytics
Jump to content

Til Digital-shitty-moddeleringsamp, og valvestate-brukere:

Slash T
 Share

Recommended Posts

Helt klart de gamle vintage ampene som er tingen når det gjelder marshall. :D

Om du ikke får tak i en plexi fra 60-tallet, så er Non-mastervolumene (Jmp osv fra 70 tallet) og master volumene og JCM 800 serien veldig gode amper.

Ja. Det synes jeg og.

DSL forsterkerene er helt ok, men ikke mer. 900 ampene låter shitty (Kanskje fett til eldre trash-metall) Har desverre ikke prøvet noen av Jubileums modellene Silver, 30, 35 anniversary, slash, zakk wylde. Men de skal alle være veldig bra.

Gamle valvestate serien suger maks, men er ok øvningsforsterkere.

MG serien er vel bare oppgradert valvestate, de er greie nok de.

AVT serien betegner jeg også som "øvningsforsterker" fin til å ha på rommet døtta full av effekter og greier, men har ikke noe bra tone.

Har ikke testet ut vintage reissue serien, har selv lyst på en jtm45. De skal være bra, ikke helt 100% som orginalen, men hvem bryr seg?

Det som blir gøy er de nye Handwired Series. Dette er ordentlige reissuer av 18watteren(kanskje marshalls mest ettertraktede amp igjennom tidene, dog veldig skjelden) 1959 modellen, og 20watts toppene (som jeg forøvrig har orginal fra 1973 :D (skryt,skryt)

Når vi først er i gang :)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...ssPageName=WDVW

Her 20watts lead and bass fra netopp 73(jeg har PA verjsonen. kun noen kondensatorer i preampen som er forskjellig mellom de ulike modellene)

Her er komplett med et über skjeldent kabinett, noe som gjenspeiler seg i prisen. 2900dallars! mye er det nå for tiden? 20-21tusen?

Reproduksjonen av 20watts toppen har en listepris på over 15000! Pretty insane. Tenker ampen min ikke synker i verdi for å si det sånn, kjøpte den for 4500.

Stor forskjell på å kjøre kun egen gitar i monitor enn å kjøre vokal, bass, synth + +.

Dessuten har Johnson toppene på flightkasser ved siden av kabinettene, det gir bedre lyd enn at de står oppå. Oppsettet er med andre ord langt fra korrekt. ;)