Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye låter!


stene92

Anbefalte innlegg

Nå har ett band vært hos meg og spilt inn 3 låter.

Kom gjerne med kritikk på hva jeg kunne gjort annerledes (det er dette man lærer av).

Har hørt at jeg kunne separert instrumentene mer slik at hvert instrument får sitt frekvensommeråde,

Noe jeg ble forklart og lært hvordan jeg skulle gjøre.. så det blir iallefall bedre på neste innspilling :)

Link: http://www.myspace.com/asifallofficial

Låtene:

- World eye

- Broken Promises

- The new life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha produskjonstips så er det ikke så lurt å linke til myspace hvor filene blir komprimert noe så inn i helv**tte. Lurest å laste opp på sider hvor du får lov å laste opp høykvalitets mp3, 320kbit filer eller i .wav format.

Bare et tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gitarene er litt for høye i miksen. I denne metalcore sjangeren er det viktig at trommene trøkker som faen, hør på f.eks All that remains - this calling, der er gitarene litt ned og trommene får større rom. Fyr opp basstromma og gi den litt EQ.

Generelt godt triks er å zoome inn på trommesporene, renske bort støy mellom slagene. Da vil det låte renere.

Bass for lav, du kan gi den en boost på rundt 70-80hz, da vil den dundre litt mere.

Skarptromma kan du pushe med mid-boost og kompressor. Vokalen er fin, prøv litt Delay og reverb på cleanpartiene. Det kan låte fint. Du har det kanskje fra før?

Men dette låt egentlig ganske greit uansett. Det blir jo flisespikkeri fra min side hehe.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha produskjonstips så er det ikke så lurt å linke til myspace hvor filene blir komprimert noe så inn i helv**tte. Lurest å laste opp på sider hvor du får lov å laste opp høykvalitets mp3, 320kbit filer eller i .wav format.

Bare et tips =)

De sidene jeg har vært borte i er sånn man må betale for, ellers kan kun en person laste den ned, ellers tar det en evighet å laste den ned..

Har du noen sider som tar kort tid å laste ned, kan ha stor fil, og som er gratis?

Synes gitarene er litt for høye i miksen. I denne metalcore sjangeren er det viktig at trommene trøkker som faen, hør på f.eks All that remains - this calling, der er gitarene litt ned og trommene får større rom. Fyr opp basstromma og gi den litt EQ.

Generelt godt triks er å zoome inn på trommesporene, renske bort støy mellom slagene. Da vil det låte renere.

Bass for lav, du kan gi den en boost på rundt 70-80hz, da vil den dundre litt mere.

Skarptromma kan du pushe med mid-boost og kompressor. Vokalen er fin, prøv litt Delay og reverb på cleanpartiene. Det kan låte fint. Du har det kanskje fra før?

Men dette låt egentlig ganske greit uansett. Det blir jo flisespikkeri fra min side hehe.

Takktakk!

Har litt reverb på vokalen, syns det ble for mye når jeg tok på mer.

hvilket frekvens-omeråde er mid-boosten på skarptromma? den blir bare drit uansett hva jeg gjør..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lek litt med EQ`n, prøv rundt 1-5k hz. Mange liker å soundreplace lyden på tammer,bass og skarptromme. Det kan jo også være et alternativ.

Ta opp et bra skarptrommeslag, replace og kjør litt komp å eq på den. Bruk også litt Reverb :)

Gitarene kan lett kjøres på en hard kompressor og paneres helt til sidene. For at de ikke skal stjele lydbildet fra bassgitaren kan du ta et filter å fjerne alt under 100hz. De mister litt bunndrag, men det er jo d bassen skal gi. Du vil merke at ting kommer frem vertfall.

Om du hører på den Holy Diver`n jeg har lagt ut, så har jeg kutta alt under 100hz, kjørt kompressor og lagt på bittelitt reverb.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lek litt med EQ`n, prøv rundt 1-5k hz. Mange liker å soundreplace lyden på tammer,bass og skarptromme. Det kan jo også være et alternativ.

Ta opp et bra skarptrommeslag, replace og kjør litt komp å eq på den. Bruk også litt Reverb :)

Gitarene kan lett kjøres på en hard kompressor og paneres helt til sidene. For at de ikke skal stjele lydbildet fra bassgitaren kan du ta et filter å fjerne alt under 100hz. De mister litt bunndrag, men det er jo d bassen skal gi. Du vil merke at ting kommer frem vertfall.

Om du hører på den Holy Diver`n jeg har lagt ut, så har jeg kutta alt under 100hz, kjørt kompressor og lagt på bittelitt reverb.

Juppjupp

Har gjort det nå på det prosjektet jeg holder på med nå..

ting kommer mye tydligere frem.. satt på en gate på trommene så jeg får vekk ulydene når ikke det blir slått på tromma.

kompressor har jeg så å si på alle spora. og tatt vekk alle frekvensene på alle spora som ikke trengs.

takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.