Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Gibson-gitar skal jeg kjøpe?


outch-gitarist

Anbefalte innlegg

^ Straplocks og chambering kom også i 2008.

DJ

--

Mulig det stemmer, men det står ingenting om det på Gibsons sider. I hvert fall har ikke jeg funnet det. Chambering stemmer , og i tillegg tonepros locking studs og tailpiece.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

^ Har du en referanse på det (prøver ikke å være vrien, er bare interessert i historien)?

Finner ikke noe på Gibsons site som sier noe om det. Det nærmeste er denne artikkelen. Utover det påstår Gibson selv at Standard og Studio fikk chambering i 2008.

(Vi snakker her om "chambering" i motsetning til det som het "weight relief" aka "swiss cheese", som ble brukt, og fortsatt brukes på mange modeller).

Fra wikipedia: "With the 2008 model Gibson has introduced their "weight relief" chambering, which includes routing "chambers" in specific areas of the mahogany slab body as specified by Gibson R&D. Before 2008, Les Paul Standards were "swiss cheesed.""

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson snikinnførte chambering uten å si noe som helst. Før de begynte å skille mellom Traditional og Standard i 2008 ble det lagd swiss cheese og chambered utgaver om hverandre. Høsten 2007 tok jeg en runde i Denmark Street og prøvde en haug med Les Pauls, bl.a en 2005 Standard på ca 3 kg... selgeren sa det var pga "new resonance technology" :rolleyes: Prøvde også endel superlette Studios fra 2005 og fremover som helt klart var chambered.

Hvis du er interessert bør du ta deg en runde på diverse Les Paul-fora og søke på "chambered".

http://forums.gibson.com/default.aspx?g=posts&t=8469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info. Har søkt høyt og lavt, men ikke egentlig funnet noe fullstendig håndfast. "Ryktet" om at Gibson laget chambering i noen gitarer uten å si det har jeg fått med meg. Kanskje de prøvde ut konseptet før de gikk ut offentlig med det som en finesse?

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.