Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Gibson-gitar skal jeg kjøpe?


outch-gitarist

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har inngått en avtale med fatter'n som går ut på han skal "sponse" meg med rundt 7000 kr til gitar som konfirmasjonsgave. Har lenge vært bestemt på at det er en SG jeg vil ha, men har nå sett at det ligger Les Paul'er til salgs for rundt 13000 kr

så jeg vurderer å kjøpe det istedenfor (legge inn 6000). Jeg er ute etter en gitar med mye kraft i. Når jeg spiller med bandet spiller en slags grunge/punk/hardrock. Jeg skal prøve å komme inn på musikklinja + å kanskje ta videre musikkutdanelse, så jeg må også tenke litt langsiktig. Hva tror dere? Evt. noen som selger eller har sett et bra kjøp?

Hvis det blir SG har jeg bestemt meg for hvordan: standard i heritage cherry, men hvis det blir les Paul er jeg mer usikker..

Opplysninger:

-Er ikke interessert i faded, epiphone, re-issue eller signaturmodeller.

-Må være gibson

-Aktuelle: standard, custom, Classic og traditonal

-Finishen jeg vil ha er: alpine white, ebony, goldtop eller slash-lignende (er usikker på hva de heter.)

sorry hvis tråden er rotete eller fulle av skrivefeil, men er på hytta og har skrevet den på iPhone:p

-Markus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje en brukt Gibson les paul standard.

Har selv en gibson les paul studio. Rå lyd og gitar. Passer til alt, bortsett fra death metal.

Gibson les paul standard er klassen over studio, men det er prisen også.

Hvis du kjøper gitaren brukt kan du få solgt den for det samme du kjøpte den. Enten mer eller mindre (Eller helt nøyaktig)

Gibson les paul er 100% å stole på :rolleyes:

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en Les Paul Standard Faded.. De gitarene er ikke som du tror.

Ellers får du jo en Studio til en rimelig penge, Eller en vanlig Standard hvis du leter.

Men hva er det du spør om egentlig? Om noen har noe å selge? i så fall kan du lage en [kjøpes] annonse. Prisene på Gibbo er det de er, og de fleste store butikkene har de samme tilbudene. Se http://www.4sound.no/ for ref.

Det er vel akkurat like mye "kraft" i de fleste Gibson gitarer etter mitt skjønn, og det heter ikke hvem gitar.. akkurat som det ikke heter "hvilken var på besøk i går"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en brukt Gibson les paul standard.

Har selv en gibson les paul studio. Rå lyd og gitar. Passer til alt, bortsett fra death metal.

Gibson les paul standard er klassen over studio, men det er prisen også.

Hvis du kjøper gitaren brukt kan du få solgt den for det samme du kjøpte den. Enten mer eller mindre (Eller helt nøyaktig)

Gibson les paul er 100% å stole på :rolleyes:

Kremt ... :ninja:

Neida ... I kid the Gibson players ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Gibson LP Classic på det sterkeste ! Har prøvd ut en slik da jeg selv lete etter en Les Paul og den var det veldig bra tone i, samt en utrolig stilig gitar. Disse er jo ikke lengre i produksjon men prøv å finn en brukt en :)

Så på en Classic i sta som hadde goldtop-finnish. Hvordan er og føles de? Jeg vet at "smaken er som baken" er et klassisk svar på det spørsmålet, men er bare ute etter dine erfaringer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig 2 helt forskjellige gitarer utseendemessig. Noen synes gjerne en SG ser bedre ut, mens andre synes Les Paul er kjekkasen.

Hvis det hadde vært meg som skulle kjøpe gitaren, så ville jeg gått i butikk å prøvespilt begge, da jeg synes begge er pene.

Uansett hva du velger så er begge flotte og gode gitarer. Begge kan fungere til de samme musikksjangrene.

Det blir litt som å spørre folk hvilken farge som er best, rød eller blå?

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.