Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hjelp! med å finne gitar/forsterker


3rl3nd

Anbefalte innlegg

jeg har et spørsmål vist jeg kjøper en forsterker uten headsetutgang.

f.eks vox ac15cc1. kan jeg kjøpe en VOX TONELAB ST AMPMODELER (som er et effektbrett). som har headsetutgang,

også kobler jeg VOX TONELAB ST AMPMODELER til VOX AC15CC1, også kobler jeg headset til VOX TONELAB ST AMPMODELER.

går forsterkeren av og det bare kommer lyd i headsettet???

håper dere forstod det.

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg har et spørsmål vist jeg kjøper en forsterker uten headsetutgang.

f.eks vox ac15cc1. kan jeg kjøpe en VOX TONELAB ST AMPMODELER (som er et effektbrett). som har headsetutgang,

også kobler jeg VOX TONELAB ST AMPMODELER til VOX AC15CC1, også kobler jeg headset til VOX TONELAB ST AMPMODELER.

går forsterkeren av og det bare kommer lyd i headsettet???

håper dere forstod det.

Nei, det blir lyd i begge, men hvorvidt du kobler til en forsterker eller ikke på vox brettet vil ikke påvirke den lyden som kommer ut av headsettet. Vox brettet gir deg forøvrig omtrent samme lyd som du får ut av en VOX AD30/50 forsterker bare med mer effekter og knotter/brytere å skru på. Med andre ord vox brettet er en hybrid/modeling forsterker uten effekt-trinn og høyttaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir lyd i begge, men hvorvidt du kobler til en forsterker eller ikke på vox brettet vil ikke påvirke den lyden som kommer ut av headsettet. Vox brettet gir deg forøvrig omtrent samme lyd som du får ut av en VOX AD30/50 forsterker bare med mer effekter og knotter/brytere å skru på. Med andre ord vox brettet er en hybrid/modeling forsterker uten effekt-trinn og høyttaler.

så det er umulig og få headsetutgang på en forsterker som ikke har headsetutgang.

jeg hadde tenkt meg en VOX AC-15 VR men den har jo ikke headsetutgang men jeg kan kjøpe en vox pathfinder 10 eller en vox amplug eller noe slikt.

men så var det gitaren.

jeg har tenkt på

-Fender telecaster 72`deluxe

-Gibson Sg special

-Gibson les paul studio med p-90

har noen erfaringer?

dere kan komme med andre forslag og. gitar skal koste rund 8000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, umulig er det nå ikke, men du må jo lage en krets som simulerer høyttaleren og utgangstrinnets lyd da.. Kan bli et prosjekt :) Men hva er galt med de forsterkerne som har headset utgang da? Det er jo flere ok forsterkere som har det, som du helt sikkert ikke engang har prøvd ennå, du kan jo ikke plukke forsterkere på "papiret". Og dessuten hvis du skal kjøpe et vox brett eller lignende er det jo fullgod lyd fra headset utgangen på de til øving - så hva er problemet?

Angående gitarer har jeg anbefalt gitarer jeg har prøvd i den prisklassen, men det var ikke noe av det som var av interesse eller? Prøvde du noen? Hvis du skal ha litt tradisjonelle gitarer i Gibson/Fender leiren som kan kjøpes de fleste steder i butikk blir det jo fort nettopp Gibson og Fender da. Hvis du er villig til å kjøpe uprøvd og/eller handle på nett/brukt er jo utvalget noe større. Spesielt om du strekker deg noen tusen ekstra i pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, umulig er det nå ikke, men du må jo lage en krets som simulerer høyttaleren og utgangstrinnets lyd da.. Kan bli et prosjekt :) Men hva er galt med de forsterkerne som har headset utgang da? Det er jo flere ok forsterkere som har det, som du helt sikkert ikke engang har prøvd ennå, du kan jo ikke plukke forsterkere på "papiret". Og dessuten hvis du skal kjøpe et vox brett eller lignende er det jo fullgod lyd fra headset utgangen på de til øving - så hva er problemet?

Angående gitarer har jeg anbefalt gitarer jeg har prøvd i den prisklassen, men det var ikke noe av det som var av interesse eller? Prøvde du noen? Hvis du skal ha litt tradisjonelle gitarer i Gibson/Fender leiren som kan kjøpes de fleste steder i butikk blir det jo fort nettopp Gibson og Fender da. Hvis du er villig til å kjøpe uprøvd og/eller handle på nett/brukt er jo utvalget noe større. Spesielt om du strekker deg noen tusen ekstra i pris

går det an og bare koble headsetet til vox brettet? slik det fungerer som en amp?

får da er det ikke noe problem.

jeg vil kjøpe gitar som jeg har prøvd. og jeg er villig til og strekke meg noen tusenlapper.

jeg skal på en av 4sound kjappene på tirsdag. så da får jeg prøvd noen og kansje bestemt meg.

har litt lyst på Gibson explorer. har noen erfaring?

hyggeligt vis dere finner andre forslag til gitar/forsterker

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det an og bare koble headsetet til vox brettet? slik det fungerer som en amp?

får da er det ikke noe problem.

jeg vil kjøpe gitar som jeg har prøvd. og jeg er villig til og strekke meg noen tusenlapper.

jeg skal på en av 4sound kjappene på tirsdag. så da får jeg prøvd noen og kansje bestemt meg.

har litt lyst på Gibson explorer. har noen erfaring?

hyggeligt vis dere finner andre forslag til gitar/forsterker

Ja som beskrevet i artikkelen jeg lenket til tidligere så er de fleste effektbrett og lignende også en måte å slippe å buke en forsterker : http://gitarnorge.no/artikkel/192/gitarguiden_del4

Det er ikke noe galt med noen av verken Fender eller Gibson gitarene i den prisklassen du kikker, så det hele er avhengig av hva du liker. Det er ingen ekstreme kvalitetforskjeller eller noe slikt, så erfaringer blir bare en beskrivelse av hva andre synes om de ulike modellene, noe som ikke nødvendigvis hjelper deg i det hele tatt. Prøv gitarer er mitt beste råd.

I hvilken by er det du skal handle eller se på utvalget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som beskrevet i artikkelen jeg lenket til tidligere så er de fleste effektbrett og lignende også en måte å slippe å buke en forsterker : http://gitarnorge.no/artikkel/192/gitarguiden_del4

Det er ikke noe galt med noen av verken Fender eller Gibson gitarene i den prisklassen du kikker, så det hele er avhengig av hva du liker. Det er ingen ekstreme kvalitetforskjeller eller noe slikt, så erfaringer blir bare en beskrivelse av hva andre synes om de ulike modellene, noe som ikke nødvendigvis hjelper deg i det hele tatt. Prøv gitarer er mitt beste råd.

I hvilken by er det du skal handle eller se på utvalget?

der jeg skal på tirsdag er på kvadrat det vil si på sandnes.

da trur eg at eg har forsterkeren i boks. VOX AC-15 VR og VOX TONELAB ST AMPMODELER

så dette vil si til nå er det VOX AC-15 VR og VOX TONELAB ST AMPMODELER og Fender Telecaster 72`deluxe med tremolo

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg skal på tirsdag er på kvadrat det vil si på sandnes.

da trur eg at eg har forsterkeren i boks. VOX AC-15 VR og VOX TONELAB ST AMPMODELER

så dette vil si til nå er det VOX AC-15 VR og VOX TONELAB ST AMPMODELER og Fender Telecaster 72`deluxe med tremolo

Sikkert grei den Vox forsterkeren, men det er en sånn hybrid-forsterker som AD30/50VT og Tonelab brettet for den saks skyld. Altså ikke en ren rør-forsterker. Den har av samme grunn også hodetelefon utgang. Prøv AD30/50VT også med det samme du, blir mye det samme vil jeg tro, men med mer lydvariasjon og effekter. Men den ser "cleanere" ut den AC modellen da :)

Prøv også Tonelab brettet foran forsterkeren og se om du synes det låter noe bra. Det er litt varierende hvor godt sånne brett (og løse effekter) fungerer med hybrid/modeling forsterkere.

Angående gitarer - liker du ikke Stratocastere? Du vet at det er verdens beste gitarer? .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert grei den Vox forsterkeren, men det er en sånn hybrid-forsterker som AD30/50VT og Tonelab brettet for den saks skyld. Altså ikke en ren rør-forsterker. Den har av samme grunn også hodetelefon utgang. Prøv AD30/50VT også med det samme du, blir mye det samme vil jeg tro, men med mer lydvariasjon og effekter. Men den ser "cleanere" ut den AC modellen da :)

Prøv også Tonelab brettet foran forsterkeren og se om du synes det låter noe bra. Det er litt varierende hvor godt sånne brett (og løse effekter) fungerer med hybrid/modeling forsterkere.

har prøvd AD30VT og likte den ikke så veldig, den er helt grei men noe mangler. men jeg vet ikke helt hva.

så tviler det blir den

og nei liker ikke stratocasteren så veldig godt. eller det er mer kroppen jeg ikke liker.

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg eg prøvd ut noen gitarer i butikken. eg likte godt "Fender Telecaster 72`deluxe med tremolo" og "Gibson sg special"

er dette noen gitarer dere kan anbefale

ps skal ha Vox AC15VR og Boss ME 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg eg prøvd ut noen gitarer i butikken. eg likte godt "Fender Telecaster 72`deluxe med tremolo" og "Gibson sg special"

er dette noen gitarer dere kan anbefale

ps skal ha Vox AC15VR og Boss ME 70.

De fleste Fender og Gibson modellene er jo helt greie, er gitarene spesielt dårlige, vil de ikke bli produsert over tid rett og slett. Har ikke prøvd den Tele'n, men SG'en er helt ok den. Spørsmålet er jo hva du liker. Hvilke andre gitarer prøvde du da forresten? Og fungerte den Vox'en bra med Boss brettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.