Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedaler til Vox AC15 Handwired


Anbefalte innlegg

Har snakket endel med han, så det spørs om det blir så jeg kontakter han igjen ja ;)

Hei gutter!

Hyggelig å bli nevnt.

Jeg kan svare litt i plenum her, da vreng på AC-15 er en litt brokete sti å gå.

Jeg spiller en 65 London selv og der er det et par fellesnevnere med VOX AC-15, med unntak av at London har kraftigere trafo og takler en del mer signal før den faller gjennom.

2stk EL-84 rør er veldig lite ift hva tåles av gain på inngangen, spesielt når det er kombinert med et EF-86 som preamprør.

Den letteste måten å komme rundt dette på er å bruke 'mildere' vrengpedaler som f.eks Pure Drive, da det ligger mye naturlig distortion i ampen.

Pedaler som tradisjonelt sett har mye gain fungerer dårligere og en kan trygt legge seg et nivå under og oppnå samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du karakterisere denne pedalen?

Varm og fyldig? Eller skarp i tonen?

Ganske transparent. Mange mulegheitar med tobands-EQ og mi erfaring er at denne samarbeidar veldig bra med AC30 og AC15. Har ein eg skal kvitte meg med da han derimot ikkje fungerer så godt saman med Orange-en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske transparent. Mange mulegheitar med tobands-EQ og mi erfaring er at denne samarbeidar veldig bra med AC30 og AC15. Har ein eg skal kvitte meg med da han derimot ikkje fungerer så godt saman med Orange-en min.

Aha! Det kan nok kanskje være interessant.

Men venter på en attenuator nå, så får se hvordan pedalene funker med ampen når jeg får pressa den litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackhammer må jo være tidenes jævligste pedal uansett amp... Helt forferdelig er den faktisk

Jeg er ikke enig med deg jeg altså. Nå har jeg faktisk hørt det sjøl. Og det låt slettes ikke ueffent. Jeg prøvde det ikke selv, men jeg hørte han spille med denne, en Telecaster og VOX'en.

Innstillingen hann hadde gjort minnet meg litt om en VOX med tubescreamer faktisk.

Forresten noen av tidenes jævligste vrengpedaler må vel være VOX Tone Bender, eller den verste av dem alle........Boss DS-1 (selv om jeg har en gammel orginal i samlingen) :D

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.