Web Analytics
Jump to content

pedaler til Vox AC15 Handwired

The Edge
 Share

Recommended Posts

Ny amp har kommet i hus, forøvrig en fantastisk amp!

Men som mange andre har påpekt fungerer ikke de pedalene jeg hadde til Blues Deluxen like bra.

Mange sier jo at det som fungerer fett på Fender amper mange ganger ikke vil fungere like bra på Vox amper, og omvendt.

Med blant annet Skreddy Top Fuel'en min er dette et problem, ja jeg kan nok skru mer, men lyden oppfattes som veldig skarp og "buzzete" samme hvordan jeg skrur.

RAT'en fungerer forøvrig knall!

Men på grunn av dette tar jeg gjerne imot tips på overdrive/fuzz/distortion pedaler som fungerer fett på Vox ampen.

Kan virke veldig generelt, men ampen er nok mye mer kresen på pedaler enn Fenderen.

Edited by The Edge

Når det gjelder fuzz anbefaler jeg MI Audio GI Fuzz. Den har en del innstillingsmuligheter for å finstille lyden, så det er alltid mulig å skru seg fram til noe som høres bra ut. Når du har funnet den lyden du foretrekker er det bare å la knottene stå fast ;) En annen fordel med GI Fuzz er at den har seriøst mye boost; hvis du leker litt med fuzz- og volum-knottene kan du få en nærmest trompetlignende lyd f.eks. Men det er og blir en fuzz - å skru fuzz helt ned og volum helt opp er ingen erstatning for overdrive-pedal (bare så du er advart...).

Du kan sjekke ut en demo av GI Fuzz her:

Det er forresten Godlyd som selger MI Audio: Godlyd

Når jeg kjøpte min GI Fuzz testet jeg også MI Audio Neo Fuzz (og diverse andre varianter...), men likte GI bedre. Neo var bra, men som alltid er det litt forskjell på smak og behag ;)

Har samme erfaring. Kjørte en Rat i Fenderen min, og det låt grøt og grums. Kjørte den i en AC30 og det var helt fantastisk sammenliknet. Til motsetning kjørte jeg en Fulltone OCD andre veien, og den står på brettet mitt enda. Må egentlig bare teste slikt.. :)

Av fuzz til AC30 kan du jo kanskje kikke på Keeley Fuzz Head. Har ikke førstehåndserfaring med det, men kjenner en som kjører det og virker veldig fornøyd med det :)

Edited by Mr. Blonde

Ikke skarp, men veldig definert likevel :)

Låt veldig bra, har et blend pot mellom vreng og clean, funker fett.

Angående Jackhammeren så låt den veldig vepsebol, kan godt hende det går an å skru seg til ok lyd om en tar seg litt tid..

Kan også godt hende det var gitaristen sin feil, men det låt iallefall temmelig jævlig når han kicka inn denne pedalen, det var gjennom en AC30. :)

Angående Jackhammeren så låt den veldig vepsebol, kan godt hende det går an å skru seg til ok lyd om en tar seg litt tid..

Kan også godt hende det var gitaristen sin feil, men det låt iallefall temmelig jævlig når han kicka inn denne pedalen, det var gjennom en AC30. :)

Jackhammeren kan definitivt låte vepsebol, spesielt i distortion mode. I OD mode er det fult mulig å skru seg til en grei lyd. (Og sikkert i dist. mode også, selv om den ikke faller meg i smak) Jeg har dog ikke prøvd den på AC 30, men det var den generelle uttalelsen om at Jackhammer er den dårligste pedalen noensinne laget jeg reagerte på. Det finnes nok bedre pedaler, men jeg synes Jackhammeren har et ufortjent dårlig ry.

Jeg får vel kanskje trekke tilbake den om at det er den dårligste noensinne..

Har nok ikke prøvd den tilstrekkelig nok til å kunne bastant mene det, og prøvde den på lånt gitar og amp.

Kan godt hende jeg kunne fått noe vettugt ut av den gjennom min egen rigg, om jeg hadde fått tweaka.. :)

Men det lille jeg fikk testa den, så mener jeg seriøst at det var forferdelige greier.. :ninja:

Jeg får vel kanskje trekke tilbake den om at det er den dårligste noensinne..

Har nok ikke prøvd den tilstrekkelig nok til å kunne bastant mene det, og prøvde den på lånt gitar og amp.

Kan godt hende jeg kunne fått noe vettugt ut av den gjennom min egen rigg, om jeg hadde fått tweaka.. :)

Men det lille jeg fikk testa den, så mener jeg seriøst at det var forferdelige greier.. :ninja:

Og det har du selvsagt all rett til å mene.