Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjektgitar, vansklig?


robert92

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort noe lignende. Kjøpte en SX tele av germaniumkid, som nok solgte uten videre fortjeneste etter å ha importert, beskjærte og lakket hodet, og dyttet inn SX blades og aktiv elektronikk. En gitar med veldig mange dB boost rett fra gitaren, skremmer den sinteste svartmetaller på flatmark. Artig gitar, som jeg ikke vil være foruten. Problemet er vel at den ikke låter som en tele, så da trenger jeg en til.. :)

Man kan, ved å lese, trene, øve og modifisere, få en relativt billig gitar til å bli noe spillbart. Har man økonomiske motiver, og ikke gidder å bry seg om å lære noe, men bare vil ha "en god gitar veldig billig", er dette dødfødt. Kjøp en dyrere gitar hvis det er kun penger det står på. Gidder du ikke å lære, prøve og få kunnskap, får du heller betale for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å faktisk bygge en gitar av nye deler er at det krever en del verktøy og kunnskap. Så å si alle nye halser enten de kommer fra warmoth eller indre kina, trenger en båndsliping og montering/justering av nut. Har du en god forståelse for hvordan en gitar fungerer, er litt fingernem og kan bruke vanlig håndverktøy er resten som oftest greit.

Kjøper du løse Fender deler passer de bedre sammen og halsene er ferdig justert. Men det er heller ikke stort mer å gjøre enn å skru sammen kropp og hals + montere mekanikk i forborrede hull, så den delen er ikke all verdens til prosjekt med mindre man begir seg ut på lakkering e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hele tiden inntrykk av at mange ikke har giddet se disse videoene til Jason enda...??

Warmoth Strat Build

...han har vel over 30 videoer på dette bygget til nå.

Wow! Takk for den linken! Det må være noe av det beste jeg har sett ang dette temaet på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.