Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva ville dere ha brukt 3000,- på hvis dere var i USA?


ovl

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville skaffa meg en ny amp, og det er nok lurest, som Aphelion og Greener punkterer å kjøpe forsterker i Norge. Hvis du vil kan du kjøpe en rimelig røramp av meg :) Peavey Valveking 112 50watts rør forsterker, kun stått på rommet mitt, faktisk så har den aldri vært ute av rommet mitt hehe. Ingen skader. 3000kr for en rør-amp som fremstår som ny. Send meg en PM hvis du kan være interessert :)

I USA skal de ha 2500,- for den. Ettersom hva dere har sagt om kjøp av forsterker høres dette ut som et godt tilbud.

En ting til: Etter hva jeg har hørt gir rørforsterker 3 ganger så mye lyd. Da blir forsterkeren din 150watt.

Jeg syntes dette høres litt rart ut, men er det sant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen. :blush: :blush:

Flere tips til rørforsterker rundt 500 dollar?

Hvilke røramp'er har du prøvd og hvilke har du likt? Hvis du synes zoom g2 på en cube låter knall er jeg ganske sikker på at du ikke kommer til å like Fender amp'er i alle fall.. Prøv noen forsterkere du, så vet du litt hvordan de ulike typene låter. Men et godt tips er nok blackstar HT-5, kanskje helst med separat kabinett av ønsket størrelse og type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo eventuelt se på en liten rørtopp de er ikke så store, så du kan få de med deg i håndbagasjen.

Noen forsterkere har en bryter som du kan switche mellom 110 og 230v.

Hvis du finner feks. en 15w rørtopp som har en slik switch, kan jo det være noe å vurdere.

For å si det enkelt så gir "Rørwatt" gir veldig mye mere lyd pr. watt i forhold til transistor amper.

Hvis en røramp er 50 watt så er den 50 watt, men en 50 watt røramp spiller veldig mye høyere enn en 50 watt transistor amp.

Hvis du setter en transistoramp på fullt begynner det å sprake og komme ulyder.

Hvis du setter en røramp på fullt blir det deilig rørlyd (ekte overdrive)

Håper det ga noe mening :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA skal de ha 2500,- for den. Ettersom hva dere har sagt om kjøp av forsterker høres dette ut som et godt tilbud.

En ting til: Etter hva jeg har hørt gir rørforsterker 3 ganger så mye lyd. Da blir forsterkeren din 150watt.

Jeg syntes dette høres litt rart ut, men er det sant???

Nei.. 1watt er 1watt. 50 eller 150watt sier overraskende lite om hvor høyt en forsterker spiller. Poenget er at rør låter ok når det forvrenger i utgangstrinnet. Transistorer gjør ikke det. En dobling av utgangseffekten fra f.eks 100 til 200watt gir forøvrig ikke store økningen i lydnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville ha gått for plekter jeg da...

på guitar center får du et dusin (12 stk.) dunlop tortex black jazz picks 1.14 for 30 kr. På 4sound i oslo koster de 10 kr pr stk. for 3000 kr får du da 100 dusin/1200 stk på GC, imens her på 4sound hadde du bare fått 300.... your choice... ;)

NB! Jeg tar forebehold om regnefeil da dette bare er litt rask hoderegning etter en lang treningsøkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.