Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva ville dere ha brukt 3000,- på hvis dere var i USA?


ovl

Anbefalte innlegg

Drar til USA i høstferien og har ca. 3000nok å sløse bort på gitarutstyr.

Dette er noe jeg lurer på:

Hvis dere hadde hatt 3000,- og mitt gitarutstyr (det ser dere nedenfor innleget) når dere var på guitarcenter.

Hva vil dere ha brukt pengene på? Rørforsterker, pedal osv.

(Husk dette er noe jeg bare lurer på)

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel begynne med å fortelle hva slags musikk du spiller ( evt hvilke artister du er inspirert av) Men sånn jeg ser det har du en fin gitar men en ganske middelmådig forsterker og en dårlig multieffekt.

Men 3000kr er jo ikk allverdens, jeg tror jeg ville gått for en ny forsterker da evt en rør-combo. Du kommer uansett mest sannsynlig til å få mest bruk for clean og vreng kanalen på forsterkeren (med mindre du spiller en spesiell sjanger). Hvis du vil ha en bedre multieffekt så kan jeg anbefale Pod Xt. Hvis du vil ha enkelt pedaler kan du begynne med å kjøpe en god vreng og en god delay. Da er du langt på vei. Men får å kunne anbefale deg noe konkret må jeg vite hvordan musikk du skal spille.

OG og bruke 3000kr på gitar utstyr er ikke å "sløse penger". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel begynne med å fortelle hva slags musikk du spiller ( evt hvilke artister du er inspirert av) Men sånn jeg ser det har du en fin gitar men en ganske middelmådig forsterker og en dårlig multieffekt.

Men 3000kr er jo ikk allverdens, jeg tror jeg ville gått for en ny forsterker da evt en rør-combo. Du kommer uansett mest sannsynlig til å få mest bruk for clean og vreng kanalen på forsterkeren (med mindre du spiller en spesiell sjanger). Hvis du vil ha en bedre multieffekt så kan jeg anbefale Pod Xt. Hvis du vil ha enkelt pedaler kan du begynne med å kjøpe en god vreng og en god delay. Da er du langt på vei. Men får å kunne anbefale deg noe konkret må jeg vite hvordan musikk du skal spille.

OG og bruke 3000kr på gitar utstyr er ikke å "sløse penger". :D

Spiller alt fra nockin' on heavens door til nirvana

Stussa akkuratt over denne: http://www.guitarcenter.com/Vox-Valvetronix-VT100-100W-2x12-Guitar-Combo-Amp-105186209-i1444500.gc

Erfaringer?

(sorry for at dette blir msn)

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at for det første så bruker amerikanske forsterkere ofte kun 110V - sjekk om den kan gå på 220V før du kjøper, ellers er den ubrukelig her hjemme. Kan også være litt kjipt å få den med seg hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at for det første så bruker amerikanske forsterkere ofte kun 110V - sjekk om den kan gå på 220V før du kjøper, ellers er den ubrukelig her hjemme. Kan også være litt kjipt å få den med seg hjem...

Det finnes jo utstyr som kan gjøre om 220V til 110V gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stikk kontakten i veggen din kommer det 220V ut, de må så gjøres om 110V som skal inn i amp'n din fra USA. Det finnes garantert en omformer/spenningsregulator eller lignende som kan gjøre den jobben :)

Du bør for øvrig sjekke ut Fender Blues Jr, fantastisk clean kanal, hør litt på lydklipp på youtube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stikk kontakten i veggen din kommer det 220V ut, de må så gjøres om 110V som skal inn i amp'n din fra USA. Det finnes garantert en omformer/spenningsregulator eller lignende som kan gjøre den jobben :)

Du bør for øvrig sjekke ut Fender Blues Jr, fantastisk clean kanal, hør litt på lydklipp på youtube :)

Jeg er ikke så opptatt av effekter på forsterkeren, bare så dere vet det, men takk for alle forlslag... (ikke at det var noe gærent med forstærkeren din) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av effekter på forsterkeren, bare så dere vet det, men takk for alle forlslag... (ikke at det var noe gærent med forstærkeren din) :rolleyes:

Hehe, Fender Blues Jr er ingen forsterker med effekter, VOX Valvetronix VT100 (som du foreslo) er det. Blues Jr er en enkel men meget fin forsterker og IMO mye bedre en Vox'n, herlig clean lyd.

:rolleyes:

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.