Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen erfaringer om Boss me-20 eller Zoom G2.1u?


Anbefalte innlegg

Jeg slenger meg på bølgen og kan anbefale en boss gt-6. Syns den er mye mer brukervennlig enn GT-10 og du får den brukt for litt over tusen spenn. Den kan du også bruke delvis i stompboxmodus som er EKSTREMT kjekt, syns faktisk det er noe av det viktigste en multieffekt må kunne stille opp med.

POD-serien har bedre forsterkersimuleringer da, men boss tar det igjen på brukervennlighet og effektene syns jeg da..

Zoom har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss GT-10 tar litt tid å lære seg, synes faktisk at me-70 er bedre siden man ikke kan bruke gt-10en i stompboxmodus.

Bare en liten korrigering :) -- har selv hatt GT-10 i et par år nå: Det er INGEN problem å stille inn et program ("patch") hvor du kan bruke stompboxmodus ... med f.eks. å trykke "Ctl 1" eller "Ctl 2" pedalen for å aktivere stompboxmodus... ("Manual mode" heter den i GT-10). Er i grunnen stort sett veldig fornøyd med pedalen - men den krever MER av deg, når du skal stille inn en lyd du er fornøyd med.... Du må like å bruke tid på å "skru" inn lydene - noe som definitivt ikke passer for alle <_< .

Det finnes et alternativ til vedr. multi-fx pedaler som ikke er nevnt her; En eller annen gang siste 2 år kom Digitech ut med en oppdatert/forbedret serie pedaler (ny prosessor-chip har jeg lest, da...). Det er RP-serien --- jo, de har hatt RP-pedaler lenge, men jeg snakker om de NYE versjonene (sort farge, ikke de grå) fx. RP-255, RP-355, RP-500 eller RP-1000. Har prøvd en av de nye ... synest selv at de lydmessig er fullt på høyde med "resten" i samme priskategori (Boss GT-serien, Boss ME-serien, Line6 Pod-varianter, Vox Tonelab) .... jeg vet flere som sier dette - som selv har hatt de fleste multi-fx variantene fra før av...

Har selv lyst til å anskaffe en RP-pedal ... men har definitivt ikke råd på en god stund ennå... :blink:

Men - til syvende og sist er det jo din egen smak og dine egne ører som vet best! Om du har muligheten - så test de ut selv i musikkforretninger...

PS! Tror du godt kan styre unna de tidligere utgavene av Boss GT-serien - dvs. GT-5, GT-3, GT-6 & GT-8 .... hadde selv de 2 sistnevnte en god stund... Fikk prøve en GT-6 igjen nå nylig - og lyden var MERKBART mye dårligere enn GT-10'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på med en tommel opp for de nye Digitech RP multi-fx'ene. Har en RP350, og har lest alt og hørt huagevis med demoer av de andre RP'ene. De er veldig enkle å bruke og har god lyd. Personlig skaffet jeg meg nettopp en GT-10 for å få max fleksibilitet, samt at jeg synes de nye COSM effektene låter knall (etter erfaring med VG-99'en min og MV-8000). På GT-10'en bruker jeg fx-loopen til preamp/vreng (skulle vært påbudt med loop i multi-fx'er!) og så langt er jeg storfornøyd med den. Har en Zoom B2.1u (bassversjonen av G2.1u) og vet ikke helt hva jeg synes om den...

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.