Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Krise!!! Floyd Rose...


Petrucci

Anbefalte innlegg

okæi, here goes

Måtte til slutt bare innse at det ikke blir en Music Man John Petrucci på meg nå med det første pga pengemangel *sukk* MEN jeg fikk et utrolig bra tilbud på en Ibanez JS100(lekker gitar..bilder kommer etter hvert)som jeg bare måtte slå til på. Problemet mitt nå er at denne gitar'n har floyd rose, noe jeg har null komma niks peiling på. Kunne fått brodern til å skifte strenger, men han er seff i syden nå og blir der leeeenge. Så i frykt for å gjøre noe jævlig dumt spør jeg dere med Ibanez, eller alle med floyd rose om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JS100 har vel Lo-TRS II tremoloen. Du må ha en 3 mm umbrakonøkkel for å skifte strenger. Den bruker du til å løsne strengene ved brua, samt til å løsne på strengelåsen ved hodet.

Jeg bruker å tre strengen gjennom stemmeskruen, slik at kula stopper strengen. Før strengen videre under strengetreet (metallstangen på hodet) og i riktig spor i strengelåsen. Klipp av strengen nede ved broa slik at du får satt den på plass uten store problemer. Hold strengen fast mens du fester umbrakoskruen som presser en kloss mot strengen slik at den sitter fast. Gjenta seks fem ganger til. Juster finstemmerne slik at de har kun kan stemme oppover i tonehøyde. Stem opp gitaren, bend strengene fri for slakke og stem opp igjen. Sett på strengelåsen ved hodet. Spill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JS100 har vel Lo-TRS II tremoloen. Du må ha en 3 mm umbrakonøkkel for å skifte strenger. Den bruker du til å løsne strengene ved brua' date=' samt til å løsne på strengelåsen ved hodet.

Jeg bruker å tre strengen gjennom stemmeskruen, slik at kula stopper strengen. Før strengen videre under strengetreet (metallstangen på hodet) og i riktig spor i strengelåsen. Klipp av strengen nede ved broa slik at du får satt den på plass uten store problemer. Hold strengen fast mens du fester umbrakoskruen som presser en kloss mot strengen slik at den sitter fast. Gjenta seks fem ganger til. Juster finstemmerne slik at de har kun kan stemme oppover i tonehøyde. Stem opp gitaren, bend strengene fri for slakke og stem opp igjen. Sett på strengelåsen ved hodet. Spill![/quote']

Takker Epuh skal prøve så godt jeg kan..

stemmer det med LO-TRS TREM II. Er vel ikke store forskjellen på de

Grattis med gitar! Den gitaren er jo døds deilig! :D

Oh yes endeed..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope

---------------------------------

Har senket strengene så de ligger ca 1,5mm over halsen, men jeg får no sinnsykt med fret noise på A og B strengen :/ FLOYD ROSE ER ET SANT HELVETE !! Makan til plunder og faenskap. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enten har du strengene for lavt, og må heve floyden litt, eller så må du justere truss-roden slik at det blir litt "relief" i halsen. Hvis du kan justere strengehøyden individuelt på floyden din, kan du jo bare heve A og B-strengen litt. 1 millimeter action hørtes veldig lavt ut, tror Fender har ca 1,6 mm som standard på strat-setup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.